Ford Kuga Owners Club Forums banner

ABS i napęd na wszystkie koła

13K views 17 replies 10 participants last post by  Ross J  
#1 ·
Zatrzymałem się, żeby zatankować. Kiedy odjechałem, zapaliły się kontrolki ABS i kontroli trakcji. Samochód jechał dobrze, ale oczywiście bez kontroli trakcji. Przetestowałem za pomocą forscan i czujnik prędkości tylnego lewego koła jest uszkodzony. Zamówiłem nowy, ale jeszcze nie dotarł.

Następnego dnia wycofałem z podjazdu i poczułem opór, ale potem jechało dobrze. Następnego dnia to samo, ale tym razem, kiedy jechałem do przodu, usłyszałem potężny huk. Samochód jechał dobrze po tym. Pogarsza się za każdym razem, gdy cofam po zaciągnięciu hamulca ręcznego, a następnie jadę do przodu.

Czujnik dotarł dzisiaj, ale jeszcze nie zamontowany. To samo podczas cofania, a potem potężny huk. Tym razem pojawił się komunikat mówiący, że temperatura AWD przegrzana, wyłączona. Nie miałem napędu na tylne koła, dopóki nie przejechałem 5 minut, wyłączyłem, a następnie uruchomiłem ponownie samochód.

Czy ktoś ma jakieś pomysły, zanim wymienię czujnik? Nie chcę go zamontować i okazać się, że to coś innego uszkadza czujnik.
Dzięki z góry.
 
#2 ·
Sprawdź pod samochodem czujnik prędkości z tyłu po lewej stronie. Jeśli koniec czujnika jest uszkodzony, spróbuj ustalić, czy jakakolwiek część styka się z czujnikiem.
Podnieś to lewe koło i spróbuj zakręcić kołem i zobacz, czy obróci się do końca, w obu kierunkach.
 
#3 ·
Dzięki ozekuga, spróbuję tego. Jeśli nie zaciągnę hamulca ręcznego po początkowym stuknięciu, to cofa się dobrze. Nie byłem pewien, czy to ma coś wspólnego z tym, że hamulec ręczny na początku nie zwalniał prawidłowo. Czytałem posty o blokowaniu się szczęk podczas cofania, ale jestem prawie pewien, że mój ich nie ma, a hamulec ręczny jest częścią mechanizmu tarcz i klocków. Zobaczę to w weekend.
 
#4 ·
Wymieniłbym czujnik, usunął wszystkie usterki, a następnie zobaczył, jak to dalej pójdzie. Czujniki ABS odgrywają kluczową rolę w aktywacji napędu na wszystkie koła, więc jeden wadliwy może powodować te problemy.

P.S. Upewnij się, że masz właściwy czujnik ABS. Istnieją dwa typy - czujnik dwukierunkowy jest używany w pojazdach z funkcją "automatycznego parkowania". Ktoś w przeszłości zamieścił post, w którym otrzymał niewłaściwy typ.
 
#8 ·
Cześć kolego, czy można to zmienić bez zdejmowania kół i ile kosztowała ta część z Forda? Jak można zdobyć forscan? Prawie napisałem napletek lol dzięki
Oto numery części, których będziesz potrzebować.... (wybierz ten, który pasuje do Twojego samochodu). Oni (Ford) używają tej samej części w WIELU modelach, więc wymiana jest powszechnie dostępna.
Koszt z lokalnego serwisu aukcyjnego online to około 20 funtów.

Zdejmowanie koła??? to bardzo mała cena za czysty dostęp... po prostu to zrób.
Image
 
#11 ·
Bardzo dziękuję kolego, po prostu nie mam lewarka i podpórek, ale może spróbuję jakieś pożyczyć. Jeszcze raz dziękuję
Jeśli mieszkałbyś w moim rodzinnym mieście, dałbym ci lewarek i podpórki, ponieważ wydaje się, że mam małą kolekcję.
 
  • Like
Reactions: Mullinskuga100
#10 ·
Żaden problem.

Montaż nowego czujnika to prosta robota typu wkręć/wykręć... prawdopodobnie gniazdo 10 mm. Ze zdjęć części powyżej wynika, że ​​jest mały pierścień uszczelniający 'O', który jest częścią czujnika (część HR-1). Jeśli nowy czujnik prędkości nie jest w to wyposażony, upewnij się, że zachowasz go ze starego czujnika po jego zdjęciu.

Leżenie pod samochodem, aby to zmienić, utrudni to, ale nie jest niemożliwe...
Daj nam znać, jak Ci poszło!
 
#16 ·
Podjechałem zatankować. Kiedy odjechałem, zapaliły się kontrolki ABS i kontroli trakcji. Samochód jechał dobrze, ale oczywiście bez kontroli trakcji. Przetestowane z forscan i czujnik prędkości tylnego lewego koła jest uszkodzony. Zamówiłem nowy, ale jeszcze nie dotarł.

Następnego dnia wycofałem się z podjazdu i poczułem opór ruchu, ale potem jechało dobrze. Następnego dnia to samo, ale tym razem, kiedy jechałem do przodu, nastąpiło potężne stuknięcie. Samochód jechał dobrze po tym. Pogarsza się za każdym razem, gdy cofam po zaciągnięciu hamulca ręcznego, a następnie jadę do przodu.

Czujnik dotarł dzisiaj, ale jeszcze nie zamontowany. To samo podczas cofania, a potem potężne stuknięcie. Tym razem pojawił się komunikat mówiący o przegrzaniu napędu na wszystkie koła, temperatura wyłączona. Nie miałem napędu na tylne koła, dopóki nie przejechałem 5 minut, wyłączyłem, a następnie uruchomiłem ponownie samochód.

Czy ktoś ma jakieś pomysły, zanim wymienię czujnik? Nie chcę go montować i okazać się, że to coś innego uszkadza czujnik.
Dzięki z góry.
Miałem podobny problem zeszłego lata, który znikał, a następnie powtarzał się w odstępach od 1 do 4 tygodni. W końcu kupiłem oba czujniki kół i oba przewody czujników (nie za bardzo drogie za wszystkie 4) i poprosiłem mój lokalny warsztat o ich zamontowanie i odpukać, od tego czasu nie ma problemów
 
#17 ·
Podjechałem zatankować. Kiedy odjechałem, zapaliły się kontrolki ABS i kontroli trakcji. Samochód jechał dobrze, ale oczywiście bez kontroli trakcji. Przetestowałem z forscan i czujnik prędkości tylnego lewego koła jest uszkodzony. Zamówiłem nowy, ale jeszcze nie dotarł.

Następnego dnia wycofałem z podjazdu i poczułem opór ruchu, ale potem jechało dobrze. Następnego dnia to samo, ale tym razem, kiedy jechałem do przodu, usłyszałem potężny huk. Samochód jechał dobrze po tym. Pogarsza się za każdym razem, gdy cofam po zaciągnięciu hamulca ręcznego, a następnie jadę do przodu.

Czujnik dotarł dzisiaj, ale jeszcze nie zamontowany. To samo podczas cofania, a potem potężny huk. Tym razem pojawił się komunikat z napisem AWD przegrzany temp wyłączony. Nie miałem napędu na tylne koła, dopóki nie przejechałem 5 minut, wyłączyłem i ponownie uruchomiłem samochód.

Czy ktoś ma jakieś pomysły, zanim wymienię czujnik? Nie chcę go montować i żeby okazało się, że to coś innego uszkadza czujnik.
Dzięki z góry.
Miałem ten sam problem z moim Fordem Kuga z napędem na wszystkie koła z 2016 roku. To był czujnik ABS tylnego koła pasażera, który się zepsuł. Wymiana czujnika zajęła około 30 minut, ale śruba z łbem torx M5/12 mm może być koszmarem do wyjęcia, ponieważ moja zaczęła się ślizgać podczas odkręcania, więc musiałem użyć wyciągacza śrub. Dostałem czujnik za 25 funtów z lokalnego sklepu z częściami samochodowymi.
 
#18 ·
@packydevaney Dlaczego nie przedstawisz się w sekcji dla nowych członków i nie umieścisz swoich danych Kuga w podpisie, zgodnie z prośbą zawartą w e-mailu powitalnym. Oszczędza to powtarzania się, gdy szukasz porady i daje innym członkom wyobrażenie o tym, jakiego Kuga posiadasz👍 JimJnr72 nie był tutaj od 2021 roku,
 
  • Like
Reactions: johncam