Ford Kuga Owners Club Forums banner

Powershift versnellingsbak storingen

15K views 20 replies 6 participants last post by  keithmac  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar advies.
We hebben een Kuga uit 2014 die zijn 2e versnellingsbak heeft en het net weer begeven heeft. De 2e versnellingsbak is in december 2018 bij 40.000 km gemonteerd. Ford heeft zojuist meer dan £ 7000 geoffreerd om te vervangen! Heeft iemand informatie of advies over hoe Ford ertoe te bewegen de kosten van deze vervanging te dekken? Dit is een bekende fout, met terugroepacties op sommige voertuigen (ik heb geen idee waarom het maar een paar voertuigen zijn, want voor zover ik weet is het dezelfde versnellingsbak) met succesvolle rechtszaken in de VS, Canada en Australië.
Alle adviezen worden zeer gewaardeerd!
Bedankt
 
#2 ·
Als u een diesel hebt, dan is het een andere versnellingsbak dan de auto's die in de VS, Canada en Australië werden verkocht, omdat ze de dieseloptie niet kregen.

Lees hier en werk uw handtekening bij met de details van uw auto in het handtekeningvak, zodat het forum weet wat u heeft.


U zult Ford niet zover krijgen dat ze iets toegeven over het ontwerp of de betrouwbaarheid van de eerdere powershift, maar het zou interessant zijn om te weten waarom ze het vanaf ongeveer 2015/2016 hebben veranderd toen de nieuwere motoren werden geïntroduceerd.

@keithmac heeft veel te zeggen over de powershift en geeft goede redenen om geen dieselmodel uit 2013 en 2014 met een powershift-versnellingsbak te kopen.
 
#3 ·
Dit is een bekend probleem, met terugroepacties op sommige voertuigen (ik heb geen idee waarom het alleen sommige voertuigen zijn, aangezien ik begrijp dat het dezelfde versnellingsbak is) met succesvolle rechtszaken in de VS, Canada en Australië.
Zijn er links naar de rechtszaak in Australië? Ik denk dat je je vergist, want het was de droge koppeling Powershift in de Focus/EcoSport/Fiesta(?) waar Ford in Australië voor is veroordeeld. Iemand anders plaatste hier een tijdje geleden dezelfde bewering - het is niet correct. Om te beginnen werden ze hier nooit in grote aantallen verkocht met de dieselmotor.

Als je een diesel hebt, dan is het een andere versnellingsbak dan de auto's die in de VS, Canada en Australië worden verkocht, omdat ze de dieseloptie niet kregen.
We hebben de diesel/Powershift-combinatie wel gekregen op de Kuga in Australië - tenminste van 2013 tot 2017. De Mondeo werd hier ook mee verkocht.
 
#6 ·
Zijn er links naar de rechtszaak in Australië? Ik denk dat je je vergist, want het was de Powershift met droge koppeling in de Focus/ EcoSport/ Fiesta(?) waar Ford in Australië voor is veroordeeld. Iemand anders plaatste hier een tijdje geleden dezelfde bewering - het klopt niet. Om te beginnen werden ze hier nooit in grote aantallen verkocht met de dieselmotor.

We hebben de diesel/Powershift-combinatie wel gekregen op de Kuga in Australië - tenminste van 2013 tot 2017. De Mondeo werd hier ook mee verkocht.
Bedankt allemaal! Weet je of het nodig is om zowel de versnellingsbak als de ECU te vervangen?
 
#4 ·
Bedankt voor de update @murcod
 
#8 ·
Is het een 163 Powershift?.

De TCU zit in de versnellingsbak (het maakt deel uit van de Mechatronic Unit).

Welke codes heb je?

Laat hem reviseren door een gerenommeerde specialist in versnellingsbakreparaties.

Ford zal geen fouten toegeven op de 6DCT450, wat ongelooflijk is gezien de uitvalfrequentie.
Hoi, het is een 2014 MK2 2.0 TDCi Titanium X Powershift 4x4. Er zijn momenteel geen foutcodes, het ging naar Ford en ze hebben de transmissiefilter en olie vervangen (700 pond later) en het duurde ongeveer een week voordat het weer misging. De foutcode die we hebben gezien is de transmissiestoring op het dashboard. We hebben een paar garages benaderd die gespecialiseerd zijn in deze reparaties en ze hebben gevraagd of we alleen de versnellingsbak of ook de ECU willen vervangen?
 
#12 ·
U moet de codes ophalen terwijl "Transmissie beperkte functie" wordt weergegeven, start de ontsteking niet opnieuw op.

De TCU is normaal gesproken redelijk goed in het opslaan van foutcodes, maar sommige worden gemist.

FORScan en een ELM-adapter en een laptop zijn naar mijn mening de beste optie.

Treedt de fout vaak en voorspelbaar op?
 
#13 ·
Je moet de codes ophalen terwijl "Transmission Limited Function" wordt weergegeven, start de ontsteking niet opnieuw op.

De TCU is normaal gesproken redelijk goed in het opslaan van foutcodes, maar sommige worden gemist.

FORScan en een ELM-adapter en een laptop zijn naar mijn mening de beste optie.

Treedt de fout vaak en voorspelbaar op?
Dit zijn de foutcodes die Ford eerder heeft gevonden: P0796 Drukregelklep C Prestaties Vastgelopen Open en P0766 Schakelsolenoïde D Prestaties Vastgelopen Open.
 
#15 ·
Dit was onze P0766, de koppeling was defect, de TCU "veronderstelt" dat het de solenoïde is, maar meestal is dat niet zo.

Op de Mk2 is het een klus om de TCU/Mechatronic te vervangen terwijl de versnellingsbak gemonteerd is (in feite de voorkant van de auto eraf), dus als je de eerste keer gegarandeerd succes wilt, plaats dan een nieuwe Mechatronic.

Als de versnellingsbak de demperveren/geleiders heeft opgegeten, moet de hele Mechatronic-eenheid ongeacht wat gedemonteerd en gereinigd worden, wat zeer arbeidsintensief is, of vervangen worden door een nieuwe.

Triest is dat de storing onvermijdelijk is vanwege de manier waarop ze het geheel hebben ontworpen, dus zelfs met een verse revisie tikt de klok.

Ik heb een conversie uit 2017 gedaan, maar dat was veel werk en ik heb nog geen garage gezien die het als optie aanbiedt, omdat het erg arbeidsintensief was. Voor mij was het echter de moeite waard, want de latere versnellingsbak heeft een goede DMF.
 
#17 ·
Hallo allemaal. Ik heb nu hetzelfde probleem met de mijne. Ik heb de versnellingsbakolie en het filter voor de eerste keer vervangen en het was ongeveer 2 jaar goed en nu is het terug. Dus ik heb de spullen weer vervangen, maar deze keer nog steeds geen succes.

Als ik de klepbehuizing eruit haal en de solenoïden schoonmaak of vervang, of laat reviseren, kan ik hem dan gewoon terug in de auto zetten of moet hij opnieuw worden geprogrammeerd?
 
#20 ·
Ford Kuga 2013 automaat diesel 2.0
Uw welkomstmail geeft u een hint over het verzoek van het forum. Als u het heeft verwijderd, zou de link van daaruit u naar de onderstaande leiden.

 
  • Like
Reactions: Ross J and johncam
#21 ·
Als het uw originele Mechatronic-eenheid is, moet u de koppeling en versnelling inleren.

Als het een gloednieuwe Mechatronic is, zijn ze leeg en moeten ze de firmware flashen.

Eigenlijk is het waarschijnlijk zo dat uw koppelingspakket is gedesintegreerd, wat een klus is waarbij de versnellingsbak verwijderd moet worden.