Ford Kuga Owners Club Forums banner

Harmonogram ładowania Kuga PHEV

25K views 63 replies 26 participants last post by  Ross J  
#1 ·
Cześć wszystkim, dodałem harmonogram ładowania do mojego phev za pośrednictwem aplikacji i za pośrednictwem samego samochodu i bez względu na to, co robię, gdy tylko włożę kabel, aby go skonfigurować na noc, samochód zaczyna się ładować, kiedy tego nie chcę, aż do ustawionego czasu! Próbowałem nacisnąć przycisk timera, zanim włożyłem ładowarkę i próbowałem nacisnąć go po włożeniu, ale po prostu natychmiast się ładuje. Czy ktoś również miał ten problem lub czy ktoś ma jasne instrukcje, jak to zrobić, ponieważ nie udało mi się ich znaleźć i mam trudności ze znalezieniem tego, co robię źle!
 
#2 ·
Cześć wszystkim, dodałem harmonogram ładowania do mojego phev za pośrednictwem aplikacji i samego samochodu i bez względu na to, co robię, gdy tylko włożę kabel, aby go skonfigurować wieczorem, samochód zaczyna się ładować, gdy tego nie chcę, aż do ustawionego czasu! Próbowałem nacisnąć przycisk timera, zanim włożyłem ładowarkę i próbowałem nacisnąć go, gdy już była w środku, ale po prostu dalej się ładował od razu. Czy ktoś również miał ten problem lub czy ktoś ma jakieś jasne instrukcje, jak to zrobić, ponieważ nie mogłem żadnych znaleźć i mam trudności ze znalezieniem tego, co robię źle!
Cześć Bazzer09
Z tego co pamiętam, musisz początkowo zdefiniować pozycję "Dom".

Pozdrawiam, Paul
 
#6 ·
@Bazzer09 Przeczytaj to…może się przydać.
 
#8 ·
Cześć wszystkim, dodałem harmonogram ładowania do mojego phev za pośrednictwem aplikacji i za pośrednictwem samego samochodu i bez względu na to, co robię, gdy tylko włożę kabel, aby go skonfigurować na noc, samochód zaczyna się ładować, gdy tego nie chcę, aż do ustawionego czasu! Próbowałem nacisnąć przycisk timera, zanim włożyłem ładowarkę i próbowałem nacisnąć go po włożeniu, ale po prostu nadal ładuje się od razu. Czy ktoś również miał ten problem lub czy ktoś ma jakieś jasne instrukcje, jak to zrobić, ponieważ nie mogłem żadnych znaleźć i mam trudności ze znalezieniem tego, co robię źle!
Mam dokładnie ten sam problem. Lokalizacja „domowa” jest poprawnie ustawiona i zaprogramowałem samochód tak, aby ładował się w nocy podczas moich tanich godzin elektrycznych. Jednak natychmiast po zapisaniu i potwierdzeniu ustawień otrzymuję ekran z napisem „dom” i „samochód będzie się ładował po podłączeniu” i dokładnie to się dzieje. Naciśnięcie przycisku „zegar” nie ma żadnego efektu, samochód nadal ładuje się w dowolnym momencie. Jeśli wrócę do ekranu zaplanowanego ładowania, wszystko jest wprowadzone poprawnie. Czy ktoś ma jakieś pomysły na możliwe rozwiązanie. (Obecnie używam elektronicznego timera między urządzeniem ładującym a siecią, ale to nie jest idealne). Wielkie dzięki.
 
#10 ·
Ja też mam ten sam problem, myślę, że na razie nie możemy polegać na harmonogramach z samochodu lub aplikacji. Rzadko były niezawodne, zdarzały się nawet dni, kiedy budziłem się rano i stwierdzałem, że ładowanie nie rozpoczęło się zgodnie z porannym harmonogramem, więc nie było ładowania, ale wtedy musimy użyć paliwa, jeśli nie możemy czekać, aż się naładuje.

Obecnie mam ustawiony samochód tak, aby ładował się po podłączeniu, ponieważ nie korzystam z harmonogramu z samochodu/aplikacji, ładuję za pomocą innej ładowarki EV (nie Ford Wallbox ani ładowarki 3-pinowej), ale mam ustawiony harmonogram w aplikacji ładowarki EV, więc działa to dobrze zgodnie z harmonogramem ładowarki EV (tanie taryfy nocne). Jednak jak tylko podłączę samochód, kilka minut później otrzymuję powiadomienie z aplikacji Ford, że ładowanie nie rozpoczęło się zgodnie z harmonogramem. Ale w aplikacji Ford ani w samochodzie nie ma ustawionego harmonogramu.

Zgłosiłem to do pomocy technicznej FordPass i zgodnie z oczekiwaniami wrócili do mnie, stwierdzając, że aplikacja FordPass nie jest kompatybilna z ładowarkami innych firm, tylko z Ford Connected Wallbox, dlatego wyświetla to powiadomienie, w jakim stopniu w to wierzyć, nie sądzę.

Wygląda więc z punktu widzenia aplikacji, że ładowanie po podłączeniu jest również harmonogramem, jeśli podłączysz go i w zależności od stanów zasilania ładowarki (takiej jak ładowarka ścienna) widzi, że wtyczka jest podłączona, ale nie może pobrać z niej zasilania do ładowania (ponieważ ładowarka ma własny harmonogram), wtedy traktuje to jako ładowanie, które nie rozpoczęło się zgodnie z harmonogramem (czyli po podłączeniu).
 
#11 ·
Mam ten sam problem, myślę, że na razie nie możemy polegać na harmonogramach z samochodu lub aplikacji. Rzadko było to niezawodne, były nawet dni, kiedy budziłem się rano i stwierdzałem, że ładowanie nie rozpoczęło się zgodnie z wczesnym porannym harmonogramem, stąd brak ładowania, ale wtedy musimy użyć paliwa, jeśli nie możemy czekać, aż się naładuje.

Obecnie mam ustawiony samochód tak, aby ładował się po podłączeniu, ponieważ nie korzystam z harmonogramu z samochodu/aplikacji, ładuję za pomocą innej ładowarki EV (nie Ford Wallbox ani ładowarki 3-pinowej), ale mam ustawiony harmonogram w aplikacji ładowarki EV, więc działa to dobrze zgodnie z harmonogramem ładowarki EV (tanie taryfy nocne). Jednak zaraz po podłączeniu samochodu, kilka minut później otrzymuję powiadomienie z aplikacji Ford, że ładowanie nie rozpoczęło się zgodnie z harmonogramem. Ale w aplikacji Ford ani w samochodzie nie ma ustawionego harmonogramu.

Zgłosiłem to do pomocy technicznej FordPass i zgodnie z oczekiwaniami wrócili do mnie, stwierdzając, że aplikacja FordPass nie jest kompatybilna z ładowarkami innych firm, tylko z Ford Connected Wallbox, dlatego wyświetla to powiadomienie, w jakim stopniu w to wierzyć, nie sądzę.

Wygląda więc z punktu widzenia aplikacji, że ładowanie po podłączeniu jest również harmonogramem, jeśli podłączysz go i w zależności od stanów zasilania ładowarki (takiej jak ładowarka ścienna) widzi, że wtyczka jest podłączona, ale nie może pobrać z niej zasilania do ładowania (ponieważ ładowarka ma swój własny harmonogram), wtedy traktuje to jako ładowanie, które nie rozpoczęło się zgodnie z harmonogramem (czyli po podłączeniu).
Dziwne, ponieważ nasz samochód działa idealnie. Harmonogram został ustawiony w samochodzie (nie w aplikacji), a jedyny raz, kiedy nie zadziałał, to wtedy, gdy samochód był zdezorientowany co do tego, gdzie się znajduje, myślał, że jest na polu naprzeciwko! Kiedy GPS się obudził, wszystko było znowu w porządku.

Musisz ustawić harmonogram na dzień powszedni i weekend w samochodzie i zapisać oba. O ile wiem, można to ustawić tylko w danej lokalizacji.
 
#12 ·
Odebrałem Phev Kuga w poniedziałek i dopiero zaczynam ogarniać ładowanie - mam inteligentną ładowarkę, która najlepiej wykorzystuje tanie elektryczne poza szczytem - to w zasadzie inteligentny przełącznik, który włącza się o 00:30 i wyłącza o 04:30 i jak dotąd każdego ranka samochód jest w pełni naładowany, więc włącza się i wyłącza o odpowiednich porach. Aplikacja Forda mówi, że "Zaplanowane ładowanie nie rozpoczęło się", co wydaje się być czasem, kiedy podłączyłem kabel poprzedniego wieczoru. O ile wiem, nie mam ustawionego harmonogramu w aplikacji Forda ani w samochodzie - czy ktoś jeszcze miał/ma ten problem i jak go rozwiązał?
 
#13 ·
Odebrałem Kuga Phev w poniedziałek i dopiero zapoznaję się z ładowaniem - mam inteligentną ładowarkę, która najlepiej wykorzystuje tanią energię elektryczną poza godzinami szczytu - jest to w zasadzie inteligentny przełącznik, który włącza się o 00:30 i wyłącza o 04:30 i jak dotąd każdego ranka samochód jest w pełni naładowany, więc włącza się i wyłącza o właściwych porach. Aplikacja Ford mówi, że "Zaplanowane ładowanie nie rozpoczęło się", co wydaje się być czasem, kiedy podłączyłem kabel poprzedniego wieczoru. O ile wiem, nie mam ustawionego harmonogramu w aplikacji Ford lub samochodzie - czy ktoś jeszcze miał/ma ten problem i jak go rozwiązał?
Tak, mam dokładnie ten sam problem. Problem dotyczy aplikacji Ford Pass, w momencie (lub kilka minut później) podłączenia ładowarki, jeśli nie ma ustawionych harmonogramów, myśli, że musi rozpocząć ładowanie, nawet jeśli jest ustawiona na ładowanie po podłączeniu. Ale ponieważ ładowarka jest odmierzana osobno (nie z aplikacji Ford Pass ani z samochodu), samochód nie otrzymuje zasilania, chyba że mieści się w ustawionym czasie z twojego inteligentnego przełącznika, stąd wyrzuca to powiadomienie. Co w zasadzie innymi słowy oznacza, że samochód wykrywa wtyczkę, ale nie otrzymuje zasilania, aplikacja powiadomiła cię o tym.

Pomoc techniczna FordPass potwierdziła mi to i powiedziała, że nie ma planowanej poprawki dla tego, ponieważ aplikacja jest przeznaczona do współpracy z Ford Connected Wallbox, nie mam ładowarki Ford EV, więc nie mogę potwierdzić, czy działa to zgodnie z oczekiwaniami z ich ładowarką.
 
#15 ·
Cześć wszystkim, dodałem harmonogram ładowania do mojego phev za pośrednictwem aplikacji i za pośrednictwem samego samochodu i bez względu na to, co robię, gdy tylko włożę kabel, aby go skonfigurować na noc, samochód zaczyna się ładować, kiedy tego nie chcę, aż do ustawionego czasu! Próbowałem nacisnąć przycisk timera, zanim włożyłem ładowarkę i próbowałem nacisnąć go po włożeniu, ale po prostu natychmiast się ładuje. Czy ktoś również miał ten problem lub czy ktoś ma jakieś jasne instrukcje, jak to zrobić, ponieważ nie udało mi się żadnych znaleźć i mam trudności ze znalezieniem tego, co robię źle!
 
#16 ·
Cześć....Nie jestem pewien, czy nie jest za późno, ale właśnie miałem ten sam problem. Problem dotyczy liczby godzin, które przydzieliłeś w swoim wstępnie ustawionym czasie i ilości czasu, jaką samochód oblicza, że ​​będzie potrzebował do naładowania akumulatora do określonego limitu. np. moja bateria jest prawie pusta, mam 5%. Mam również Octopus go, który daje mi tanie ładowanie między 0030 a 0430, ale oprogramowanie do ładowania pozwala mi ustawić tylko od 1:00 do 4:00. Teraz, tu jest haczyk, jeśli ustawisz oprogramowanie tak, aby naładowało akumulator do 100%, oprogramowanie wie, że nie może tego zrobić w czasie, który przepisałem, jeśli bateria jest naładowana tylko w 5%, więc zaczyna ładować od razu, jeśli zmniejszę moje przepisane ładowanie do 50%, oprogramowanie wie, że może to zrobić i ładowanie rozpoczyna się w moim przepisanym czasie. Jeśli zwiększę to do 60%, ładowanie ponownie rozpocznie się natychmiast, ponieważ nie może tego zrobić w moim 3-godzinnym oknie. Muszę przyznać, że uważam to za małą porażkę i mogę poprosić Forda o wyjaśnienie, dlaczego nie powinno po prostu ładować w moim oknie, niezależnie od tego, co może zrobić w tym czasie. Mam nadzieję, że to komuś pomoże.
 
#18 ·
Cześć....Nie jestem pewien, czy nie jest za późno, ale właśnie miałem ten sam problem. Problem dotyczy liczby godzin, które przydzieliłeś w swoim wstępnie ustawionym czasie i ilości czasu, jakiej samochód potrzebuje, aby naładować akumulator do określonego limitu. np. mój akumulator jest prawie rozładowany, mam 5%. Mam również Octopus go, który zapewnia mi tanie ładowanie między 0030 a 0430, ale oprogramowanie do ładowania pozwala mi ustawić tylko od 1:00 do 4:00. Teraz, w tym tkwi haczyk, jeśli ustawisz oprogramowanie tak, aby naładowało akumulator do 100%, oprogramowanie wie, że nie może tego zrobić w czasie, który przepisałem, jeśli akumulator jest naładowany tylko w 5%, więc zaczyna ładować od razu, jeśli zmniejszę moje przepisane ładowanie do 50%, oprogramowanie wie, że może to zrobić i ładowanie rozpoczyna się w wyznaczonym czasie. Jeśli zwiększę to do 60%, ładowanie znów rozpocznie się natychmiast, ponieważ nie może tego zrobić w moim 3-godzinnym oknie. Muszę przyznać, że uważam to za pewną porażkę i mogę poprosić Forda o wyjaśnienie, dlaczego nie powinien po prostu ładować w moim oknie, niezależnie od tego, co może zrobić w tym czasie. Mam nadzieję, że to komuś pomoże
Mam Octopus Go i ustawiłem harmonogram tak, aby zaczynał się o 1:00 rano i ładował do 100%, nawet jeśli przekracza okres taniej taryfy. Ustawiam czas ładowania od 1:00 do 8:00, mimo że tania taryfa kończy się o 4:30. Jeśli chcę ładować poza okresem taniej taryfy, naciskam przycisk timera po podłączeniu. Aby zmienić go tak, aby ładował tylko o preferowanej porze, wystarczy ponownie nacisnąć przycisk timera.
 
#19 ·
Cześć ....To interesujące, mogę tego spróbować.......Miałem ustawiony czas tylko na 1:00-4:00, a jeśli bateria była rozładowana, zaczynała się natychmiast ładować, zmniejszając do 50% naładowania, zaczynała się zgodnie z ustawieniem. Spróbuję ustawienia od 1:00 do 8:00 i zobaczę, co się stanie, dziękuję
 
#20 ·
Z ciekawości: jaka jest różnica w kosztach na godzinę między okresem taniej taryfy a taryfą standardową?
 
#35 ·
Z ciekawości, jaka jest różnica w kosztach na godzinę między okresem taniej taryfy a taryfą standardową?
W mojej taryfie to 5 pensów/kWh w taryfie taniej i 13,7 pensów w taryfie standardowej, czyli prawie 9 pensów.
 
#25 ·
Teraz może być dobry moment na zakup akcji w firmach energetycznych.
 
#34 ·
Dzięki za info @ProximusAl i @Clarky94 . Widzę teraz, dlaczego chcecie mieć pewność, że zostaną naładowane w okresie taniej taryfy, a także potwierdza, że gdybym kupił PHEV, musiałbym zmienić dostawcę energii, co obecnie nie jest opcją.

Problem polega jednak na tym, że im więcej osób przejdzie na PHEV i elektryczne, tym większe będzie zapotrzebowanie na tani prąd i bez wątpienia podniesie to cenę. Nadal nie mogę zrozumieć, jak to ma działać, ale wątpię, żebym dużo jeździł po 2035 roku i bez wątpienia zbiornik paliwa będzie kosztował więcej niż wysokość emerytury państwowej.
 
#39 ·
W końcu znalazłem forum ludzi z dokładnie tym samym problemem, który mam od kilku miesięcy! Jedyną wartością, jaką mogę wnieść do dyskusji, jest to, że w końcu zdecydowałem się pozwolić mojemu dostawcy energii elektrycznej kontrolować ładowanie i zapytałem obsługę klienta Forda, jak powstrzymać Forda przed kontrolowaniem go. Zasugerowali usunięcie lokalizacji ładowania (mój dom), co zrobiłem. Zadziałało przez jedno nocne ładowanie, a potem, gdy sprawdziłem Fordpass, odtworzył moją lokalizację w domu! Czy komuś udało się skutecznie powstrzymać Fordpass przed kontrolowaniem ładowania?
 
#46 ·
Sugerowałbym użycie inteligentnego gniazdka jako najprostsze rozwiązanie... Na przykład inteligentne gniazdko Athom Tasmota. Z HomeAssistant, Fordpass API i czujnikiem taryfowym łatwo jest skonfigurować automatyzację, taką jak "ładowanie do 90% podczas niskiej taryfy". Jeśli użyjesz ładowarki Aliexpress 16A 3pin i włożysz ją do skrzynki z inteligentnym gniazdkiem, będziesz miał wtedy ładną wallbox z przeglądem zużycia kWh.
 
#48 ·
Sugerowałbym użycie inteligentnego gniazdka jako najprostsze rozwiązanie... Na przykład inteligentne gniazdko Athom Tasmota. Z HomeAssistant, Fordpass API i kombinacją czujnika taryfowego łatwo jest skonfigurować automatyzację, taką jak "ładowanie do 90% podczas niskiej taryfy". Jeśli użyjesz jakiejś ładowarki Aliexpress 16A 3pin i włożysz ją do skrzynki z inteligentnym gniazdkiem, będziesz miał wtedy ładny wallbox z przeglądem zużycia kWh.
@jiri stary, przesadzasz lol. Masz jakieś dane do udostępnienia?
 
#47 ·
Z jakich inteligentnych wtyczek korzystacie?
 
#53 ·
Mieć inteligentne gniazdko za około 5$ to nic ekstremalnego... :)... Jeśli ktoś ma Home Assistant jako hobby, to po prostu zapewnia dodatkowe możliwości za darmo... Ale nie jest konieczne, aby go używać... Wystarczy dowolne inteligentne gniazdko oparte na chmurze... Jeśli już używasz urządzeń Tuya lub Ewelink, po prostu wybierz tę samą platformę.
 
#54 ·
Ile amperów to zużywa? To zależy od używanej ładowarki... Kuga może pobierać maksymalnie 1 fazę 16A... Więc z ładowarką 16A i 230V to 3680W. Ładowarka Forda ma zwykle tylko 10A.

Posiadanie inteligentnego gniazdka za około 5$ nie jest niczym ekstremalnym... :)... Jeśli ktoś ma homeaassitant jako hobby, zapewnia to po prostu dodatkowe możliwości za darmo... Ale nie jest to konieczne... Wystarczy dowolne inteligentne gniazdko oparte na chmurze... Jeśli już używasz urządzeń Tuya lub Ewelink, po prostu wybierz tę samą platformę.
W Wielkiej Brytanii dostępne są dwie opcje: ładowarka 3-pinowa 10A i dedykowana ładowarka 7kW 16A (ograniczona przez samochód)