Ford Kuga Owners Club Forums banner

Podgrzewana przednia szyba działa tylko w połowie.

1 reading
33K views 32 replies 14 participants last post by  kwillhen  
#1 ·
Cześć wszystkim.

Pierwszy post jako członek, ale regularnie odwołuję się do forum, aby odpowiedzieć na moje liczne pytania.

Mam samochód od około 6 tygodni i zauważyłem na początku tego tygodnia, przy pierwszych przymrozkach, że działa tylko jedna strona podgrzewanej przedniej szyby.

Odwołałem się do wcześniejszych postów, w których stwierdzono, że muszę sprawdzić F14 i F16 w skrzynce bezpieczników silnika. Kiedy zajrzałem do skrzynki bezpieczników, w żadnym z nich nie było bezpiecznika.

Po sprawdzeniu instrukcji obsługi jedyną rzeczą, jaką mogę znaleźć dla podgrzewanej przedniej szyby, był R7 w skrzynce bezpieczników silnika.

Nie sądzę, żeby ktoś mógł wskazać mi właściwy kierunek?
Steve
 
#2 · (Edited)
.Instrukcja obsługi zdecydowanie pokazuje F14 dla prawej strony i F16 dla lewej strony, ale są to bezpieczniki 40A.
 

Attachments

#3 ·
4994[/ATTACH]184826, member: 3427"]
.Instrukcja obsługi zdecydowanie pokazuje F14 dla prawej strony i F16 dla lewej strony, ale są to bezpieczniki 40A
Dzięki,

to zdjęcie, na którym pracowałem. Zarówno 14, jak i 16 nie mają bezpieczników i nie mogę znaleźć w mojej instrukcji obsługi miejsca, gdzie mogłyby się znajdować.

Instrukcja mówi 14 dla wentylatora chłodzącego i 16 nieużywany. Przeszukano wszystkie bezpieczniki w instrukcji i wszystko, co widzę dla podgrzewanej przedniej szyby, to przekaźnik 7 w skrzynce bezpieczników silnika.

steve
4995
 

Attachments

#4 ·
Przepraszam, teraz utknąłem, ale będę szukać dalej
 
#6 ·
Z jakiegoś powodu instrukcje obsługi z 2017 roku wydają się nie mieć normalnych bezpieczników 14 i 16 dla podgrzewanej przedniej szyby, co odpowiada instrukcji SteveB85 i fizycznemu sprawdzeniu skrzynki bezpieczników. Oczywiście ma podgrzewaną przednią szybę, więc może to być błąd druku Forda. Nie widziałem nic na schemacie elektrycznym, co miałoby związek z podgrzewaną przednią szybą. Terminologia Forda jest niesamowita, ponieważ wymienia podgrzewaną tylną szybę opisaną jako "Odmrażacz tylnej szyby".

Być może @Kevmond będzie miał więcej szczęścia.
 
#7 ·
Ciekawość wzięła górę, spojrzałem na schemat dla kilku roczników, wszystkie pokazują bezpieczniki 14 i 16 dla podgrzewanej przedniej szyby. Sugerowałbym sprawdzenie, czy każda strona otrzymuje zasilanie, chociaż tak naprawdę nie pomoże to ani tobie, ani mnie, ponieważ wciąż nie wiemy, który bezpiecznik ją zasila!!
 
#8 ·
Ciekawość wzięła górę, przyjrzałem się schematom dla kilku roczników, wszystkie pokazują bezpieczniki 14 i 16 dla podgrzewanej przedniej szyby.
Sugeruję sprawdzenie, czy każda strona otrzymuje zasilanie, chociaż tak naprawdę nam nie pomoże, ponieważ ty lub ja wciąż nie wiemy, który bezpiecznik ją zasila!!
Ja też nie, jestem całkowicie zdezorientowany. Zamierzam zlecić elektrykowi samochodowemu, żeby rzucił okiem, a jeśli to się nie uda, pójdę do Forda.

Dzięki za spojrzenie 👍
 
#10 ·
Jeszcze nie, wciąż odczuwam finansowe skutki świąt Bożego Narodzenia, więc spędzam czas szukając informacji o skrzynce bezpieczników w internecie.

Zamierzam zarezerwować serwis u głównego dealera za kilka tygodni, więc zadam im to pytanie.

Myślę tylko, że mogli zmodyfikować skrzynkę bezpieczników w pewnym momencie, ponieważ była po mobilności, co może być powodem, dla którego obie przestrzenie bezpieczników wycieraczek są puste.
 
#12 ·
Cześć, czy znalazłeś rozwiązanie tego problemu? Mój jest taki sam, tylko w połowie sprawny. Mam bezpiecznik 25A dla F14 i nic dla F16. W F16 też nie ma pinów
Na razie z tym żyję. Wkrótce to sprawdzę, tylko kiedy planuję to sprawdzić, pojawia się coś innego. Wkrótce zamieszczę tutaj post. Daj mi znać, jeśli pierwszy znajdziesz rozwiązanie 👍
 
#14 ·
Być może w swojej mądrości Ford zapomniał podłączyć obie strony przedniej szyby. Sprawdzę swoją, czy ma dwa bezpieczniki, czy nie. Pamiętam teraz ten wątek w sprawie brakujących bezpieczników.
 
#18 ·
Cześć wszystkim, nowy na forum i nowy w Kudze. Jak dotąd uwielbiam to, z wyjątkiem tego, że mam ten sam problem co wy z podgrzewaną przednią szybą.

Kiedy naciskam przycisk, zapala się i gaśnie po około 5-6 minutach, co jest normalne, ale w tym czasie nie ma zauważalnej różnicy na samej przedniej szybie i była zimna, kiedy położyłem na niej rękę. Wróciłem do miejsca, gdzie kupiłem samochód i uprzejmie wymienili przednią szybę na własny koszt, ale nadal bez rezultatu. Sprawdziłem bezpieczniki, ale natknąłem się na te same sprzeczne informacje z instrukcji obsługi samochodu, bezpieczniki F14 i F16 nie są używane, jedyną rzeczą związaną z tym jest przekaźnik R7, jak sugerowano we wcześniejszych postach.

Mój Kuga jest również samochodem po-motability, ale przypuszczam, że podgrzewana przednia szyba jest standardem w prawie wszystkich Fordach. Jakieś przemyślenia?
 
#20 ·
Miałem Shatterprufe, kiedy kupiłem samochód, potem wróciłem do dealera i wymienili go na Pilkingron bez logo Forda.

Myślę, że nie sprawdzili połączeń przed wymianą przedniej szyby, czy też wymiana jest standardem? Dealer jest trochę daleko od miejsca, w którym mieszkam i nie zamierzam do nich jechać w najbliższym czasie.

Kuga będzie w przyszłym tygodniu u głównego dealera Forda na serwis skrzyni biegów Powershift, zapytałem, czy mogą również zdiagnozować przednią szybę, ale minęły 2 dni i jeszcze się ze mną nie skontaktowali w sprawie problemu z przednią szybą, może naprawdę mają coś do ukrycia w sprawie tej partii Kuga? Mój został po raz pierwszy zarejestrowany w styczniu 2018 roku.
 
#21 ·
Złącza zasilania znajdują się pod tacą podszybia (można tam sprawdzić obecność +12 V po włączeniu ogrzewania), uziemienia znajdują się podobno na górze szyby, ale można sprawdzić rezystancję od złącza podszybia do bolca uziemiającego akumulatora.

Nasza szyba OEM była doskonała.
 
#22 ·
Złącza zasilania znajdują się pod tacą podszybia (można tam sprawdzić +12 V po włączeniu ogrzewania), uziemienia znajdują się podobno na górze szyby, ale można sprawdzić rezystancję od złącza podszybia do bolca uziemiającego akumulator, aby to sprawdzić.

Nasz ekran OEM był doskonały.
Ekran Pilkington
 

Attachments

#23 ·
To zdjęcie może pomóc, pokazuje, gdzie znajdują się złącza
 
  • Like
Reactions: smartguy69
#24 ·
#26 ·
Mam ten sam problem, mam mojego Kuga dopiero od 8 tygodni. Kupiłem używanego tytana z 65 tablicą od dealera Nissana. Zamontowali nową szybę dzień przed odbiorem, ponieważ stara szyba była pęknięta i nie przeszła przeglądu technicznego. Wczoraj był pierwszy dzień, w którym użyłem podgrzewanej szyby i tylko strona pasażera się oczyszcza. Zakładam, że skoro szyba jest nowa, to nie jest to wina szyby. Sprawdzę bezpieczniki później i mam nadzieję, że to bezpiecznik lub przekaźnik.
 
#27 ·
Mam ten sam problem, mam mojego Kuga dopiero od 8 tygodni, kupiłem używaną tytanową płytę 65 od dealera Nissana. Zamontowali nowy ekran dzień przed tym, jak go odebrałem, ponieważ stary ekran był pęknięty i nie przeszedł przeglądu technicznego. Wczoraj był pierwszy dzień, w którym użyłem podgrzewanej szyby i tylko strona pasażera się oczyszcza. Zakładam, że skoro ekran jest fabrycznie nowy, to nie jest to wina ekranu. Sprawdzę bezpieczniki później dzisiaj i mam nadzieję, że to bezpiecznik lub przekaźnik.
Po co się męczyć, jeśli zamontowali nowy ekran, niech dealer to naprawi, zanieś go z powrotem i powiedz im, że nie działa
 
#30 ·
Zarezerwowany u dealera we wtorek, zobaczymy, co powiedzą. Jeśli to nie ekran, nie jestem pewien, jak wygląda sytuacja z gwarancją. Ponieważ mam tylko 3 miesiące. Jeśli to wiązka przewodów, nie jestem pewien, czy jest objęta gwarancją. Będę Cię informować
To wada istniejąca przed zakupem samochodu, więc nie jest to roszczenie gwarancyjne, dealer musi to naprawić.
 
#31 ·
Zatem nowa przednia szyba, która ma 7 tygodni, jest wadliwa. Główny dealer zleca podwykonawcy (autoglass) ponowne sprawdzenie jej jutro, aby to potwierdzić, a następnie ją wymienić!

Poinformowałem Lookers, że wersja ze szkłem Pinkletom jest lepszą opcją. Zobaczymy!
 
#32 ·