Ford Kuga Owners Club Forums banner

Verwarmde voorruit werkt half niet.

33K views 32 replies 14 participants last post by  kwillhen  
#1 ·
Hallo allemaal.

Eerste bericht als lid, maar ik raadpleeg regelmatig het forum om mijn vele vragen te beantwoorden.

Heb de auto nu ongeveer 6 weken en merkte eerder deze week met de eerste vorst dat slechts één kant van de verwarmde voorruit werkt.

Verwezen naar eerdere berichten waarin stond dat ik naar F14 en F16 in de zekeringkast van de motor moest kijken. Toen ik in de zekeringkast keek, zat er in geen van beide een zekering.

Na de handleiding te hebben gecontroleerd, kan ik voor de verwarmde voorruit alleen R7 in de zekeringkast van de motor vinden.

Neem aan dat iemand me de goede kant op kan wijzen?
Steve

#2 · (Edited)
.Handleiding toont absoluut F14 voor de rechterkant en F16 voor de linkerkant, maar het zijn 40 ampère zekeringen.

Attachments

#3 ·
4994[/ATTACH]184826, member: 3427"]
.Handleiding toont zeker F14 voor de rechterkant en F16 voor de linkerkant, maar het zijn 40 ampère zekeringen
Bedankt,

dat is de foto waar ik mee heb gewerkt. Zowel 14 als 16 hebben geen zekeringen en ik kan nergens in mijn handleiding vinden waar ze zouden kunnen zitten.

Handleiding zegt 14 voor koelventilator en 16 niet in gebruik. Doorzocht alle zekeringen in de handleiding en alles wat ik kan zien voor de verwarmde voorruit is relais 7 in de zekeringkast van de motor.

steve
4995

Attachments

#4 ·
Sorry, ik zit nu vast, maar ik blijf zoeken

#6 ·
Om de een of andere reden lijken de handleidingen van 2017 de normale zekeringen 14 en 16 te missen voor de verwarmde voorruit, wat overeenkomt met de handleiding van SteveB85 en de fysieke controle van de zekeringkast. Uiteraard heeft hij de verwarmde voorruit, dus het zou een drukfout van Ford kunnen zijn. Ik kon niets vinden in het bedradingsschema dat te maken heeft met de verwarmde voorruit. De terminologie van Ford is verbazingwekkend, want het vermeldt de verwarmde achterruit als "Achterruitontwaseming".

Misschien heeft @Kevmond meer geluk.

#7 ·
De nieuwsgierigheid won het van me, ik heb de schema's voor een paar modeljaren bekeken, allemaal tonen zekeringen 14 & 16 voor de verwarmde voorruit. Ik zou voorstellen om te controleren of elke kant stroom krijgt, hoewel het ons niet echt verder helpt, omdat jij of ik nog steeds niet weten welke zekering het voedt!!

#8 ·
Mijn nieuwsgierigheid won het van me, ik heb de schema's voor een paar modeljaren bekeken, allemaal tonen zekeringen 14 en 16 voor de verwarmde voorruit.
Ik zou willen voorstellen om te controleren of elke kant stroom krijgt, hoewel het ons niet echt zal helpen, want jij of ik weten nog steeds niet welke zekering het voedt!!
Ik ook niet, ik ben helemaal in de war. Ik ga een auto-elektricien laten kijken en als dat niet lukt, ga ik naar Ford.

Bedankt voor het kijken 👍

#10 ·
Nog niet, ik voel nog steeds de financiële impact van Kerstmis, dus ik breng mijn tijd door met het zoeken naar informatie over de zekeringkast op internet.

Ik ga over een paar weken een service bij de dealer boeken, dus ik zal hen de vraag stellen.

Ik kan alleen maar bedenken dat ze de zekeringkast op een gegeven moment misschien hebben aangepast, aangezien deze voorheen van de mobiliteit was, wat de reden zou kunnen zijn waarom beide ruitenwisserzekeringen leeg zijn.

#12 ·
Hoi, heb je een oplossing voor dit probleem gevonden? De mijne is hetzelfde, maar werkt maar half. Ik heb een 25a zekering als F14 en niets in F16. Er zitten ook geen pinnen in F16
Ik leef er voorlopig mee. Ik zal het binnenkort laten bekijken, alleen als ik van plan ben om het te laten bekijken, komt er iets anders naar boven. Ik zal hier posten zodra ik dat doe. Laat me weten als je de oplossing als eerste vindt 👍

#14 ·
Misschien vergat Ford in hun wijsheid om beide kanten van de voorruit te bedraden. Ik ga de mijne controleren of het twee zekeringen heeft of niet. Ik herinner me deze draad nu over de ontbrekende zekeringen.

#15 ·
Mijn Kuga is vandaag naar de lokale Ford-dealer geweest om te diagnosticeren waarom de linkerkant van de verwarmde voorruit niet werkt. Ze zeggen dat het verwarmingselement in de ruit defect is en dat een nieuwe ruit nodig is om het te repareren. Ik zal waarschijnlijk wachten tot later in het jaar om hem te laten vervangen.

#18 ·
Hallo mensen, nieuw op het forum en nieuw met de Kuga. Tot nu toe ben ik er dol op, behalve dat ik hetzelfde probleem heb als jullie met de verwarmde voorruit.

Als ik op de knop druk, licht deze op en gaat na ongeveer 5-6 minuten uit, wat normaal is, maar dan is er geen merkbaar verschil op de daadwerkelijke voorruit en was deze koud toen ik mijn hand erop legde. Ik ging terug naar de plek waar ik de auto heb gekocht en ze hebben de voorruit vriendelijk vervangen op hun eigen kosten, maar nog steeds geen succes. Ik heb de zekeringen gecontroleerd, maar kwam dezelfde tegenstrijdige info tegen uit de handleiding van de auto, zekeringen F14 en F16 zijn niet in gebruik, het enige dat gerelateerd is, is het R7-relais zoals voorgesteld in de vorige berichten.

Mijn Kuga is ook een ex-motability auto, maar ik zou me voorstellen dat een verwarmde voorruit vrijwel standaard is op alle Fords. Enige gedachten?

#20 ·
Het had een Shatterprufe toen ik de auto kocht, toen ging ik terug naar de dealer en ze vervingen het door een Pilkingron-ruit zonder Ford-logo.

Ik denk dat ze de aansluitingen niet hebben gecontroleerd voordat ze de voorruit vervingen, of is het vrijwel standaard om hem toch te vervangen? De dealer is een beetje ver weg van waar ik woon en ik ben niet van plan om binnenkort naar hen toe te reizen.

De Kuga gaat volgende week naar een Ford-hoofddealer voor een Powershift-bakservice. Ik heb gevraagd of ze ook de voorruit kunnen diagnosticeren, maar het is 2 dagen geleden en ze zijn nog niet teruggekomen over het voorruitprobleem, misschien hebben ze echt iets te verbergen over deze batch Kuga's? De mijne is voor het eerst geregistreerd in januari 2018.

#21 ·
De stroomconnectoren zitten onder de schutbordbak (kan daar controleren op +12V als de verwarming aan staat), de massa's zitten blijkbaar bovenop de ruit, maar je zou een weerstandstest kunnen doen van de schutbordconnector naar de massa-aansluiting van de accu om dit te controleren.

Onze OEM-ruit was uitstekend.

#22 ·
De stroomconnectoren zitten onder de schutbordbak (kan daar controleren op +12V als de verwarming aanstaat), de massa's zitten blijkbaar bovenop de ruit, maar je zou een weerstandstest kunnen doen van de schutbordconnector naar de massa-aansluiting van de accu om dit te controleren.

Ons OEM-scherm was uitstekend.
Pilkington scherm

Attachments

#23 ·
Deze foto kan helpen, laat zien waar de connectoren zitten

• Like
Reactions: smartguy69
#24 ·
#26 ·
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb mijn Kuga pas 8 weken. Ik heb een gebruikte 65-platen titanium gekocht van een Nissan-dealer. Ze hebben een nieuwe ruit geplaatst de dag voordat ik hem ophaalde, omdat de oude ruit gebarsten was en niet door de APK kwam. Gisteren was de eerste dag dat ik de verwarmde ruit gebruikte en alleen de passagierskant wordt schoon. Ik neem aan dat het niet de ruit is, aangezien deze gloednieuw is. Ik zal later vandaag de zekeringen controleren en hopelijk is het de zekering of het relais.

#27 ·
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb mijn Kuga pas 8 weken, kocht een gebruikte 65 plaat titanium van een Nissan dealer. Ze hebben een nieuw scherm gemonteerd de dag voordat ik hem ophaalde, omdat het oude scherm gebarsten was en niet door de APK kwam. Gisteren was de eerste dag dat ik het verwarmde scherm gebruikte en alleen de passagierskant wordt schoon. Ik neem aan dat het niet het scherm is, aangezien het gloednieuw is. Ik zal de zekeringen later vandaag controleren en hopelijk is het de zekering of het relais.
Waarom moeite doen, als ze een nieuw scherm hebben gemonteerd, laat de dealer het oplossen, breng het terug en zeg dat het niet werkt

#30 ·
Dinsdag bij de dealer geboekt, benieuwd wat ze zeggen. Als het niet het scherm is, weet ik niet zeker hoe het zit met de garantie. Omdat ik maar 3 maanden heb. Als het een kabelboom is, weet ik niet zeker of het gedekt is. Zal je op de hoogte houden
Het is een reeds bestaand defect toen je de auto kocht, dus geen garantieclaim, de dealer moet het repareren.

#32 ·