Ford Kuga Owners Club Forums banner

Holowanie przyczepy kempingowej

29K views 38 replies 22 participants last post by  12031  
#1 ·
Cześć, myślę o kupnie 18-miesięcznego Kuga 163bhp titanium 4x4 diesel automatic do holowania przyczepy kempingowej o wadze 1380 kg. Czy mogę spodziewać się jakichś problemów, czy powinno być bezproblemowo? Obecnie mam manualnego Xtraila 2.0 diesel i nie miałem żadnych problemów z holowaniem. Samochód nie ma w tej chwili haka holowniczego, więc czy powinien być zamontowany przez Forda, ponieważ słyszałem, że mogą wystąpić problemy z okablowaniem / elektroniką, jeśli udasz się do prywatnego montera. Dzięki
 
#2 ·
Nie holowałem przyczepy kempingowej moim 163 titanium 4x4, ale kilka tygodni temu wynająłem furgon Ifor Williams 12x6 i z załadowanymi meblami (prawdopodobnie ~1400/1500 kg) holował się dobrze.

Jeśli chodzi o haki holownicze, sam zamontowałem odpinany hak holowniczy Witter, ale użyłem Ford Electrics - dość prosty system wtykowy wymagający znacznego demontażu paneli z tyłu, a także wizyty u dealera w celu włączenia elektryki holowniczej w oprogramowaniu. Osobiście polecam elektrykę Forda, ale nie musisz płacić stawek robocizny Forda, aby ją zamontować
 
#3 ·
Holowałem naszego nowego vana tylko kilka razy z naszym nowym (dla nas) 163 awd Titanium, ale mam 6-osobowego Swifta o masie MTPLM 1557 kg, a samochód ciągnie go całkiem dobrze. Mieliśmy problem z elektryką Forda, o którym możesz przeczytać więcej w moim wątku w sekcji holowania MK2 na forum, ale jeśli chodzi o zdolności samochodu do ciągnięcia, jestem całkiem zadowolony.
 
#4 ·
Cześć,

Kupiłem właśnie swojego pierwszego Kugę (MK2) i obecnie zamawiam części do samodzielnego montażu odpinanego haka.
Czy możesz potwierdzić, jaki dokładnie osprzęt elektryczny kupiłeś od Forda?
Myślałem, że to było:
Dedykowana wiązka przewodów - numer części 1859516 i
Moduł przyczepy - numer części 1919374
Ale mój lokalny dealer powiedział, że będę potrzebował również opcjonalnej części nr 1857031 za 30,57 GBP + VAT.
Zacytowali również 80 GBP + VAT za kodowanie.

Ten post może być lepszy w sekcji holowania

Dzięki za wszelką pomoc, jakiej możesz udzielić.
RUSNAFU
 
#5 ·
Mam Kuga Titanium X Sport diesel z 2014 roku i ciągnę przyczepę Swift Challenger 560. MTPLA wynosi 1750 i ciągnie ją jak marzenie. Wcześniej miałem 3 Hondy CRV i myślałem, że dobrze ciągną, ale Kuga jest lepsza. Jeśli jest jakaś krytyka, to podczas ruszania pod górę trzeba trzymać ją długo na 1. biegu, ponieważ 2. bieg nie jest tak dobry na wzniesieniach podczas ruszania.
 
#6 ·
Ciągnę dwuosiowego Swifta Challengera 645 z napędem na wszystkie koła 180 diesel Powershift. To wspaniały samochód do holowania z automatyczną skrzynią biegów i zawsze ma odpowiedni bieg, co zapewnia płynne i bezproblemowe holowanie, łatwo zapomnieć, że przyczepa kempingowa tam jest.
 
#7 ·
Ciągnę dwuosiowego Swifta Challengera 645 z napędem na wszystkie koła 180 diesel Powershift. To wspaniały samochód holowniczy z automatyczną skrzynią biegów i zawsze jest na właściwym biegu, co zapewnia płynne i bezproblemowe holowanie, łatwo zapomnieć, że przyczepa kempingowa tam jest.
 
#9 ·
Uważam, że mój Kuga staje się trochę nerwowy z przodu powyżej 60 mil na godzinę, chociaż holowałem tylko 3 lub 4 razy i pozbyłem się z wnętrza vana wszystkiego, co zbędne (nieistotne dodatki żony), może to wynikać z ładowania vana, chociaż używam cyfrowego miernika nacisku na dyszel i jestem znacznie poniżej maksymalnej wartości obciążenia kuli haka. Zawsze też napełniam zbiornik przed holowaniem i podejrzewam, że dodatkowy ciężar tam nie pomaga. Jeszcze kilka wycieczek i mam nadzieję, że to opanuję.
 
#10 ·
Dziś rano podróżowałem z Llanelli na tor wyścigowy w Exeter z naszą przyczepą kempingową, tempomat 65 mph pod górę i w dół, absolutnie stabilnie, mimo że jest trochę wietrznie. Dwie rzeczy mają duży wpływ na stabilność, to prawidłowe obciążenie i ciśnienie w oponach (35F 41R) podczas holowania. Kuga to najlepszy samochód holowniczy, jaki miałem, ma tak dużą moc, że trzeba pilnować prędkościomierza, ponieważ tak łatwo jest osiągnąć 70-75 mph podczas wyprzedzania, co jest trochę szybko z 1750 kg w holu. Edytowane przez: ChrisC600
 
#11 ·
Zdajecie sobie sprawę, że z przyczepą kempingową na autostradach i drogach dwujezdniowych obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 mil na godzinę, a na drogach z ograniczeniem prędkości krajowej do 50 mil na godzinę. Uważam, że ponieważ mój mk1 ma nacisk na hak 100 kg, czyli nacisk na hak z przyczepy, trudno jest uzyskać właściwą równowagę, w przeciwnym razie jest to świetny pojazd holowniczy.
 
#12 ·
donb1 said:
Zdajecie sobie sprawę, że z przyczepą kempingową ograniczenie prędkości wynosi 60 mil na godzinę na autostradach i drogach dwujezdniowych oraz 50 mil na godzinę na drogach z ograniczeniem prędkości krajowej. Stwierdzam, że mój mk1 ma nacisk na hak 100 kg, czyli nacisk na hak z przyczepy, trudno jest uzyskać właściwą równowagę, w przeciwnym razie jest to świetny pojazd holowniczy.
Gratulacje z okazji znajomości prędkości w Kodeksie Drogowym! Czy pamiętasz jednak manewr zwany „Wyprzedzaniem”, w którym Twoja prędkość może przekroczyć ograniczenie prędkości na krótkim dystansie?
 
#13 ·
Holowaliśmy nasz przyczepę kempingową Bailey (1450 kg) z Kuga o mocy 163 KM i gdy tylko się dotarł, było w porządku - wcześniej byłem dość zmartwiony! Teraz mam model 180 KM i właśnie wróciłem z Lazurowego Wybrzeża - holował jak marzenie w górę i w dół po peage i pagórkowatych wzgórzach Prowansji.
 
#14 ·
nigel129 said:
donb1 said:
Zdajecie sobie sprawę, że z przyczepą kempingową ograniczenie prędkości wynosi 60 mil na godzinę na autostradach i drogach dwujezdniowych oraz 50 mil na godzinę na drogach z ograniczeniem prędkości krajowej. Uważam, że w moim mk1 z naciskiem na hak holowniczy 100 kg, czyli naciskiem na hak holowniczy z przyczepy, trudno jest uzyskać właściwą równowagę, w przeciwnym razie jest to świetny pojazd holowniczy.
Gratuluję znajomości prędkości Kodeksu Drogowego! Czy pamiętasz jednak manewr zwany „Wyprzedzaniem”, w którym twoja prędkość może przekroczyć ograniczenie prędkości na krótkim dystansie?
Powiedz to policjantowi, który cię wlepi mandat lub kierowcy przyczepy kempingowej, który przewrócił ją któregoś dnia, wyprzedzając ciężarówkę w dół.
 
#15 ·
Większość doświadczonych wczasowiczów nie byłaby na tyle głupia, by wyprzedzać cokolwiek jadącego w dół. Scenariusz ten jest jedną z głównych przyczyn wypadków z udziałem przyczep kempingowych.
 
#16 ·
donb1 said:
You chaps do realise that with a caravan on your speed limit is 60mph on motorways and duel carriageways and 50 mph on national speed limit roads. I find as my mk1 has a 100kg nose weight on the towbar, that's the down pressure on the towbar from the van, it's difficult to get the ballance correct, otherwise it's a great tow vehicle.
100 kg on tow ball is cars maximum down weight what is caravans maximum nose weight I find its best with our outfit to load towbar at around 50 kilo handles like a dream g
 
#17 ·
nigel129 said:
donb1 said:
Panowie zdajecie sobie sprawę, że z przyczepą kempingową ograniczenie prędkości wynosi 60 mil na godzinę na autostradach i drogach dwujezdniowych oraz 50 mil na godzinę na drogach z krajowym ograniczeniem prędkości. Uważam, że mój mk1 ma nacisk na hak 100 kg, czyli nacisk na hak z przyczepy, trudno jest uzyskać właściwą równowagę, w przeciwnym razie jest to świetny pojazd holowniczy.
Gratulacje z okazji znajomości prędkości w Kodeksie Drogowym! Czy pamiętasz jednak manewr zwany "Wyprzedzaniem", w którym twoja prędkość może przekroczyć ograniczenie prędkości na krótkim dystansie?

Może post z przymrużeniem oka
Image
od 'nigel129' - mam nadzieję! Niemniej jednak należy pamiętać, że w żadnych przepisach nie ma mowy o tym, że podczas wykonywania manewru wyprzedzania kierowca może przekroczyć ograniczenie prędkości.

Może to wynika z miejskiego mitu? Zwłaszcza z przyczepą kempingową, której z oczywistych względów nie należy zachęcać.
 
#38 ·
Może post z przymrużeniem oka
Image
od 'nigel129' - mam nadzieję! Niemniej jednak należy pamiętać, że w żadnych przepisach nie ma mowy o tym, że kierowca podczas wyprzedzania może przekroczyć ograniczenie prędkości.

Może to wynika z miejskiego mitu? Zwłaszcza z przyczepą kempingową, czego z oczywistych względów nie należy zachęcać.
Albo cytując stare powiedzenie kierowców ciężarówek (sam nim byłem w tamtych czasach), są kierowcy, a potem są posiadacze prawa jazdy.
 
#18 ·
Przestrzeganie prawnej maksymalnej prędkości 60 mil na godzinę na autostradzie jest w porządku dla mojego Kuga 140 KM holującego moją szopę o wadze 1300 kg, bez problemów w ciągu 2 lat holowania, ograniczenie prędkości jest tam z jakiegoś powodu, więc z przyjemnością się go trzymam, po co przekraczać margines bezpieczeństwa tylko po to, by dotrzeć tam trochę szybciej, ma to również duży wpływ na zużycie paliwa
 
#19 ·
Cześć, właśnie kupiłem Kuge z 14 roku, zamontowałem hak holowniczy przez Indespension. Nie miałem jeszcze czasu go przetestować, ale z komentarzy, które czytałem, wynika, że to dobry samochód do holowania. Wcześniej miałem Mondeo i świetnie ciągnęły. Dwa razy lub więcej zlecałem montaż haków holowniczych w Fordzie, tak mi się wydawało. Okazało się, że zabierają samochody, w których nie można zamontować haka holowniczego, do Indespension. Po raz drugi zabrałem trzecie Mondeo do Indespension bez wizyty w Fordzie w celu naprawy elektryki, a czwarte zamontowałem sam bez żadnych problemów.
 
#21 ·
Mój caravan MIRO ma 1526 kg, a MTPLM wynosi 1800. Kiedy po raz pierwszy dostaliśmy przyczepę kempingową, zabraliśmy ją na wagę i ważyła tylko 1498 kg z butlami gazowymi, moverem, akumulatorem i pojemnikami na wodę. Kiedy została zważona w pełni załadowana sprzętem na trzydniową podróż, ważyła 1759 kg. Na drogach dwujezdniowych i autostradach uważam, że mój napęd na wszystkie koła 180 KM power shift Kuga czuje się zrelaksowany podczas holowania z prędkością około 63-64 mph. Uważam, że jeśli jedziesz z prędkością 58-60 mph, czujesz się zmęczony. Regularnie uzyskuje 27-28 mpg podczas holowania, co z prawie 1800 kg z tyłu uważam za całkiem dobre. Mam znajomych, którzy mają Outlandera i Discovery Sport (koszt 44 tys. euro) i obaj uważają, że uzyskują tylko 22-23 mpg podczas holowania 1500 kg i 1700 kg. Właściciel Discovery Sport mówi również, że nie jest to zbyt stabilny samochód do holowania, zwłaszcza jeśli jest trochę wietrznie i żałuje, że nie zatrzymał swojego Freelander. Oczywiście powiedziałem mu, że powinien był kupić Kugę i zaoszczędzić 14 tys. euro!
Image
 
#23 ·
Osiągam tylko niskie do średnich 20-tki na mojej 14-tej tablicy rejestracyjnej 163 tx powershift. Próbowałem wszystkiego, aby poprawić zużycie paliwa, ale jak dotąd bezskutecznie. Zauważyłem również, że lepiej jest utrzymać nacisk na dyszel w okolicach 75, ponieważ 100 to maksimum. Przyczepa kempingowa ma tylko 1495! Wszelkie sugestie byłyby pomocne. Został on ponownie zmapowany do 197 i zużycie paliwa poprawiło się o około 2 mpg. Muszę powiedzieć, że nie jestem pod wrażeniem ogólnego zużycia paliwa. Ale uwielbiam ten samochód!
 
#26 ·
Zostawiam automatyczną zmianę biegów w trybie normalnym podczas holowania lub jazdy solo, w trybie sportowym utrzymuje biegi znacznie dłużej przed zmianą na wyższy, co, jestem pewien, zwiększyłoby zużycie paliwa. Jak stwierdzono we wcześniejszym poście, mój napęd na wszystkie koła 180 power shift zwraca około 27-28 podczas holowania 1800 kg. Zużycie paliwa jest takie samo jak w moim poprzednim 163 powershift, który miał Superchips Bluefin, który podobno zwiększył moc do 182 KM. Moim zdaniem Bluefin był całkowitą stratą pieniędzy, ponieważ nie zrobił żadnej zauważalnej różnicy w osiągach ani zużyciu paliwa podczas normalnej codziennej jazdy.