Ford Kuga Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 42 Posts
Sorry dat ik op een oud draadje reageer.
Mijn 4 jaar oude Titanium X achterklep heeft het probleem ontwikkeld waarbij de achterklep wel opengaat, maar bij het proberen te sluiten (de knop op de achterklep, de afstandsbediening of de schakelaar op het dashboard) resulteert dit in 5 pieptonen en weigert te bewegen. Ik kwam erachter toen ik naar de supermarkt was geweest, de boodschappen in de kofferbak had gedaan, op de knop drukte en wegliep om naar een andere winkel te gaan zonder te kijken. 15 minuten later kwam ik terug en zag ik dat de kofferbak openstond! Gelukkig was er niets weggenomen.
Ik heb geprobeerd zekering 25 te verwijderen (twee keer), maar dit heeft het niet opgelost.
Ik ontdekte gisteren dat als ik het openen van de achterklep stop voordat deze volledig open is, het opnieuw indrukken van de afstandsbediening ervoor zorgt dat de achterklep sluit.
Ik heb de handleiding bekeken, maar kan de resetprocedure niet vinden (sorry dat ik dom ben), die ik graag zou willen proberen om te zien of dit werkt, maar heeft iemand anders een soortgelijke ervaring gehad (d.w.z. het gedeeltelijk openen/sluiten)?

Save
Heb je bericht 7 in deze draad gezien?

Save
Update. Ik ontdekte dat als ik het openen van de achterklep stopte voordat deze de bovenkant bereikte, deze dan sloot na opnieuw op de knop te drukken. RTFM en het stoppunt voor het openen onder de volledig open positie instellen en we gaan ervoor. Na een paar dagen besloot ik om het maximale openen terug te zetten naar de normale volledig open positie en het werkt weer prima. Geen idee waarom. Misschien is de auto net zo verward als we allemaal op dit moment...

Vierde bericht van PINGUTM op de eerste pagina kan Martin helpen.

• Like
Reactions: colinwissenden
Save
Zat buiten te wachten bij het werk van mijn vrouw om haar op te halen van het werk. Dacht dat ik de zekering zou proberen en nog steeds hetzelfde: open kofferbak prima, maar gaat niet dicht, maar gaat wel dicht als de cyclus halverwege wordt gestopt.

Ik zeg dat het me net gelukt is om het te stoppen vlak voordat de kofferbak volledig openging en de knop ingedrukt en vastgehouden, zodat hij tot die hoogte opent en nu lijkt te werken

Als u in het handboek kijkt, wordt de mogelijkheid uitgelegd om de openingshoogte van de achterklep in te stellen, dus het kan zijn dat u per ongeluk de openingshoogte op iets vreemds hebt ingesteld.

Save
Dus vanaf vandaag lijkt de achterklep gerepareerd te zijn!!! Ik heb Fillco's idee geprobeerd en het heeft gewerkt. Bedankt!!

Als iemand in de toekomst dit probleem heeft en deze thread tegenkomt, heb ik het volgende gedaan om het op te lossen:

- open de achterklep met de achterklepknop en laat hem volledig openen.
- verwijder zekering 25 uit de zekeringkast van de bagage. (ik gebruikte een pincet)
- sluit de achterklep handmatig.
- ga naar de achterkant van de passagierskant om toegang te krijgen tot de zekeringkast, aangezien de achterklep niet meer opengaat.
- steek de zekering terug in zijn huis. (op dit punt hoor ik wat mechanische geluiden van de achterklep)
- open de achterklep opnieuw met de achterklepknop en laat hem weer volledig openen.
MOMENT VAN DE WAARHEID.....
- druk op de knop om de achterklep te sluiten. - HET WERKT!!!
- probeer het meerdere keren en het werkt zonder problemen.
- sluit de auto af en koester je in de glorie van het oplossen van een probleem waar de dealer me een fortuin voor had kunnen laten betalen.

Ik hoop dat het in de toekomst iemand helpt!!
Hoi
De bovenstaande post is briljant. Ik ben een nieuw lid en rijd sinds nieuw met mijn 2.0 Diesel uit 2016. Ik ben dol op de auto, maar twee weken geleden ging de elektrische achterklep wel open, maar niet dicht met de afstandsbediening, de trap of de kofferbakknop op het dashboard. Ik heb gisteren een e-mail gestuurd naar mijn Ford-dealer (beperkte opening vanwege Cv19) om te vragen of ik hem kon inleveren om hem te laten repareren, toen vond ik de bovenstaande post. Het werkte de eerste keer. Ik kon het niet geloven. Bedankt.

heb de hele dag verschillende dingen geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Zou het iets met de batterij te maken kunnen hebben... misschien moet deze boven een bepaald niveau zijn of zoiets?
Het kan de batterij niet zijn, want dan zou hij niet openen, laat staan sluiten. Denk eraan dat het meer stroom verbruikt om hem op te tillen dan om hem te laten zakken.

Het kan de batterij niet zijn, want hij zou niet opengaan, laat staan dichtgaan. Denk eraan dat het meer stroom kost om hem op te tillen dan om hem te laten zakken.
De post waarop je hebt gereageerd is 4 jaar oud en het betreffende lid is sinds 2018 niet meer gezien, dus ik betwijfel of hij zal reageren.

We reageren allemaal wel eens op een oude thread, maar als je naar een bepaald probleem zoekt, klik dan op het tabblad "SORTEREN OP" en ga dan naar meest recent.

Welkom op het forum. Misschien kun je hier even lezen en je handtekening bijwerken, zodat je bij problemen niet meer hoeft te typen welke auto en welk model je hebt.

(3) Welkom op het forum, lees dit a.u.b. | Ford Kuga Owners Club Forums

Save
Dus vanaf vandaag lijkt de achterklep gerepareerd te zijn!!! Ik heb Fillco's idee geprobeerd en het heeft gewerkt. Bedankt!!

Als iemand in de toekomst dit probleem heeft en deze thread tegenkomt, hier is wat ik heb gedaan om het op te lossen:

- verwijder zekering 25 uit de zekeringkast van de bagageruimte. (ik gebruikte een pincet)
- ga naar de achterkant van de passagierskant om toegang te krijgen tot de zekeringkast, aangezien de achterklep niet meer open kan.
- steek de zekering terug in zijn houder. (op dit punt hoor ik wat mechanische geluiden van de achterklep)
- open de achterklep opnieuw met de achterklepknop en laat hem weer volledig openen.
- sluit de auto af en koester je in de glorie van het oplossen van een probleem waar de dealer me een fortuin voor had kunnen laten betalen.

Ik hoop dat het iemand in de toekomst helpt!!
Ik wilde je even laten weten dat we vandaag hetzelfde probleem hadden met onze 2015 Kuga, en jouw oplossing heeft het opgelost - dus heel erg bedankt voor het plaatsen van je zeer nuttige inzicht!

Hallo @Riffman, welkom op het forum.

De post waarop je reageert is 4 jaar oud en de OP is sinds 2018 niet meer actief op het forum, het was ook niet zijn oplossing. Het was Filco's.

Neem even de tijd om uw automodel in uw handtekening in te vullen, het helpt ons bij het beantwoorden van uw vragen en bespaart u de moeite om het steeds opnieuw te typen. Details zijn hier te vinden…………Welkom op het forum, lees a.u.b.

Het zou interessant zijn om te zien welke fouten er eventueel bij de diagnose naar voren komen als de kofferbak problemen geeft.

Ik heb de foutcode "Aandrijving achterklep stroomdrempel overschreden" (of iets dergelijks) gezien, maar we hebben vreemd genoeg nog nooit problemen gehad met de kofferbak.

Als iemand in de toekomst dit probleem heeft en deze thread tegenkomt, heb ik het volgende gedaan om het op te lossen:

- verwijder zekering 25 uit de zekeringkast van de bagage. (ik gebruikte een pincet)
- ga naar de achterkant van de passagierskant om toegang te krijgen tot de zekeringkast, aangezien de achterklep niet meer open kan.
- steek de zekering terug in zijn huis. (op dit punt hoor ik wat mechanische geluiden van de achterklep)
- sluit de auto af en koester je in de glorie van het oplossen van een probleem waarvoor de dealer me een fortuin had kunnen aanrekenen.

Ik hoop dat het iemand in de toekomst helpt!!
Dit heeft voor mij gewerkt - SCHITTEREND.

Ik weet dat het een ouder draadje is, maar ik heb het gevonden en het heeft me geholpen, dus hier gaan we. Ik heb een prachtige 2015MY Kuga Titanium gekocht. Zeer tevreden met het voertuig. Het verving mijn 2012 Focus S die ik een paar weken geleden heb afgeschreven (daarover genoeg gezegd) en staat nu trots naast de 2019 Mustang Ecoboost van mijn vrouw in de garage. Ik kocht hem wetende dat er een probleem was met het sluiten van de achterklep, maar omdat ik redelijk technisch ben, maakte ik me daar niet al te veel zorgen over. Gewoonlijk probleem, achterklep gaat open terwijl hij piept, stopt bovenaan en als je dan op een knop drukt, blijft hij daar zitten en piept hij alsof hij sluit. Ik heb alle oplossingen in deze draad geprobeerd, hartelijk dank, maar geen enkele werkte. Na een paar uur testen en spelen, ontdekte ik dat als ik het hefproces heel lichtjes assisteerde en lichte druk uitoefende helemaal tot bovenaan, de achterklep met de knop zou sluiten. Dit vele malen geprobeerd en het is nooit mislukt. Geprobeerd zonder te helpen en het mislukte de eerste keer. Even nagedacht en besloten om hem naar boven te helpen en daar de reset-ding te doen door de knop 3 seconden ingedrukt te houden. Werkte perfect. Het werkt nu al een week zonder problemen. Ik veronderstel dat het gewoon een sensorprobleem was dat hij niet kon meten, want als de achterklep de bovenkant van de slag bereikt, is er altijd een kleine terugslag. De deur omhoog houden stopte die kleine terugslag en de sensor kon zich toen kalibreren. Ik hoop dat dit iemand anders helpt, want ik dacht dat ik toe was aan een nieuwe elektrische veer. De veer is waarschijnlijk niet de stilste ooit, maar werkt nog steeds zonder problemen.

dus vanaf vandaag lijkt de achterklep gerepareerd te zijn!!! Ik heb Fillco's idee geprobeerd en het heeft gewerkt. Bedankt!! Als iemand in de toekomst dit probleem heeft en deze thread tegenkomt, heb ik het volgende gedaan om het op te lossen: - open de achterklep met de achterklepknop en laat hem volledig openen. - verwijder zekering 25 uit de zekeringkast van de bagage. (Ik heb een pincet gebruikt) - sluit de achterklep handmatig. - ga naar de achterkant van de passagierskant om toegang te krijgen tot de zekeringkast, aangezien de achterklep niet meer open kan. - steek de zekering terug in zijn behuizing. (Op dit punt hoor ik wat mechanische geluiden van de achterklep) - open de achterklep opnieuw met de achterklepknop en laat hem weer volledig openen. MOMENT VAN DE WAARHEID..... - druk op de knop om de achterklep te sluiten. - HET WERKT!!! - probeer het meerdere keren en het werkt zonder problemen. - sluit de auto af en koester je in de glorie van het oplossen van een probleem waarvoor de dealer me een fortuin had kunnen laten betalen. Ik hoop dat het in de toekomst iemand helpt!!
Ik heb net hetzelfde probleem gehad en het verwijderen en vervangen van de zekering werkte, bedankt

Het is goed om te zien dat het simpelweg uittrekken/insteken van een zekering dit probleem oplost, dus geen geren naar de dealers.

21 - 40 of 42 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.