Ford Kuga Owners Club Forums banner

SNELHEIDSBEGRENZER BEEPT

1 reading
3.7K views 13 replies 9 participants last post by  georgekyr  
#1 ·
Heb net mijn nieuwe 2024 PHEV opgehaald en vroeg me af of er een manier is om de 3 pieptonen permanent uit te schakelen die elke keer klinken als ik 1 mph of meer over de snelheidsaanduiding op het dashboard ga?

#2 ·
Net mijn nieuwe 2024 PHEV opgehaald en vroeg me af of er een manier is om de 3 pieptonen permanent uit te schakelen die elke keer klinken als ik 1 mph of meer over de snelheidsaanduiding op het dashboard ga?
Ik geloof dat je de LIM-knop op het stuurwiel ingedrukt kunt houden, waardoor dat uitgeschakeld zou moeten worden.

#5 ·
Of druk gewoon een keer op de LIM-knop en u hoeft zich geen zorgen te maken over het overschrijden van de snelheidslimiet. Ik heb het geprobeerd op die van ons in een gebied dat ik niet zo goed kende. Werkt prima, maar er zit een vertraging tussen de snelheidslimietzones.

#6 ·
Net mijn nieuwe 2024 PHEV opgehaald en vroeg me af of er een manier is om de 3 pieptonen permanent uit te schakelen die elke keer klinken als ik 1 mph of meer over de snelheidsaanduiding op het dashboard ga?
Ja, je kunt het uitschakelen door de knop ingedrukt te houden totdat het display aangeeft dat het uit is. Je zult dit echter elke keer moeten doen als je de auto start, wat ik weet, maar het duurt maar ongeveer drie seconden, dus het is niet echt een probleem.

#10 ·
We hebben een lang stuk van 50 met gemiddelde snelheidscamera's in de buurt, dus ik zet hem op de begrenzer en volg gewoon de stroom. Dan verandert het in een 60 die halverwege een zijweg heeft die een 20 is.

De auto ziet elke keer de 20 en besluit dat ik snel moet vertragen... Heel snel....

#12 ·
Alle nieuwe auto's die vanaf 7 juli 2024 in de Europese Unie worden verkocht, moeten wettelijk zijn uitgerust met Intelligent Speed Assistance (ISA) snelheidsbegrenzertechnologie. Dit betekent dat fabrikanten verplicht zullen zijn om alle auto's te updaten die vóór 7 juli 2022 zijn gelanceerd, de datum waarop ISA-systemen voor het eerst verplicht werden voor nieuw geïntroduceerde modellen.

Hoewel de EU-regel geen rechtskracht heeft in het VK, hebben fabrikanten die auto's over het hele continent verkopen, geen tekenen getoond dat ze ISA-vrije varianten willen leveren voor Britse kopers sinds die wet op de introductie van nieuwe modellen twee jaar geleden werd ingevoerd.

ISA wordt door Europese wetgevers gepromoot als een verkeersveiligheidsmaatregel en maakt ook deel uit van de toenemende technologische kosten waarmee nieuwe autokopers worden geconfronteerd. Het maakt gebruik van camera's die snelheidslimietborden herkennen, evenals gegevens van GPS- en navigatiesystemen, om de snelheidslimiet op een bepaald weggedeelte te bepalen. Als de auto die limiet overschrijdt, waarschuwt een piep of een andere waarschuwing - zoals een 'haptische' trilling via het stuur of het gaspedaal - de bestuurder voor de overtreding. Als een bestuurder niet reageert om het systeem te overrulen door te remmen - of zelfs te accelereren als de omstandigheden dit vereisen - dan zal de auto langzaam het vermogen verminderen en automatisch vertragen tot de limiet. Bestuurders kunnen momenteel hun ISA-snelheidsbegrenzersystemen uitschakelen, maar het EU-mandaat bepaalt dat ISA automatisch op 'aan' moet worden teruggezet telkens wanneer het voertuig wordt gestart.

#13 ·
Heeft Ford ook de "Voorzichtig" waarschuwing op Sync 4 voor flitspalen verwijderd?