Ford Kuga Owners Club Forums banner

Beginner - phev - oplaadadvies?

17K views 30 replies 16 participants last post by  Slotcarman  
#1 ·
Hallo, ik heb eindelijk een leverdatum voor mijn Kuga voor volgende week maandag - hoera!

Ik begrijp dat hij wordt geleverd met een 3-pins kabel (die 7 meter is?)

Ik heb een vrijstaande garage met stopcontacten binnen, maar ik denk niet dat ik de auto daarin kan opladen, omdat de garage vrij smal is met veel spullen erin (stom modern gebouw!)

Dus ik dacht eraan om de auto op de oprit te zetten en de laadkabel onder de garagedeur door te leiden, om deze aan te sluiten op een standaard stopcontact in de garage.

Wees alsjeblieft mild voor me als dit een domme vraag is, maar is dit haalbaar? Is de 3-pins laadkabel veilig om buiten te gebruiken bij nat weer?

Dit is mijn plan B. Plan A was om een wallbox te nemen, maar British Gas heeft onze opstelling via een videogesprek virtueel bekeken en weigerde er een voor ons te installeren, omdat er grondwerkzaamheden nodig zouden zijn om een wallbox op een vrijstaande garage te plaatsen. Ik ben hier niet van overtuigd - in de garage hebben we een zonnepaneelaccu, een zekeringkast en verschillende standaard stopcontacten, je zou denken dat het de perfecte opstelling is.

Plan C is om een openbare laadkabel te kopen en op te laden bij een lokale parkeergelegenheid die ik voor mijn werk gebruik, maar ik zou natuurlijk veel liever opladen met onze zonne-/batterijopwekking als dat kan!
Bedankt!

#2 ·
Geen zorgen over het gebruik van de kabel buiten, behalve dat ik het niet zou doen in een orkaan.
Ik zou kijken naar andere wallbox-installateurs als BG het niet doet, het gebruik van een 13 ampère stekker gaat traaaag zijn.
Plan C is goed en Screwfix heeft compatibele kabels tegen goede prijzen.

Veel plezier met je nieuwe auto.

#6 ·
Geen zorgen over het gebruik van de kabel buiten, behalve dat ik het niet in een orkaan zou doen.
Ik zou kijken naar andere wallbox-installateurs als BG het niet doet, het gebruik van een 13 ampère stekker gaat traaaag zijn.
Plan C is goed en Screwfix heeft compatibele kabels tegen goede prijzen.

Geniet van je nieuwe auto.
Vanwege de laadsnelheden heeft de Kuga weinig baat bij een wallbox

Ik denk dat in het geval van een orkaan het minste waar iemand aan zou denken wel of niet de auto opladen zou zijn!

#3 ·
Mijn 3-pins kabel ligt buiten in alle weersomstandigheden, of het nu wind, regen of zonneschijn is. Ik heb hem aangesloten op een hoogwaardige 10 meter lange verlengkabel van 13A (volledig afgerold). Het duurt ongeveer 5 uur om een ​​volledig lege batterij op te laden. Wat prima is voor 's nachts.
Het is de moeite waard om een ​​openbare oplaadkabel type 2 te kopen, gewoon om te hebben als je onderweg bent.

• Like
Reactions: Nursedolls
#4 ·
Bedankt, dit is geruststellend. Langzaam opladen is prima als het 6 uur duurt, zoals ik al zei, we hebben zonnepanelen en een batterij, dus langzaam opladen zou zelfs de voorkeur hebben, omdat het overdag gewoon uit onze opwekking of 's nachts of als het bewolkt is uit de huisbatterij zal putten. We hebben ook al het goedkope Octopus-nachttarief ingesteld. Ik zal kijken hoe het gaat en we hebben waarschijnlijk niet eens een wallbox nodig, misschien gewoon een extern stopcontact op een gegeven moment. Ik zal kijken naar het aanschaffen van een openbare kabel. Ik kan niet wachten om mijn nieuwe auto te krijgen!

#5 ·
Dank je, dit is geruststellend. Langzaam opladen is prima als het 6 uur duurt, zoals ik al zei, we hebben zonne-energie en een batterij, dus langzaam opladen zou eigenlijk de voorkeur hebben, omdat het gewoon overdag uit onze opwekking of 's nachts of als het bewolkt is uit de huisbatterij zal putten. We hebben ook al het goedkope nachttarief van Octopus ingesteld. Ik zal kijken hoe het gaat en we zullen waarschijnlijk niet eens een wallbox nodig hebben, misschien alleen een externe stopcontact. Ik zal kijken naar het aanschaffen van een openbare kabel. Ik kan niet wachten om mijn nieuwe auto te krijgen!
Het gebruik van PV's betekent dat de langzamere snelheid prima is. Het verschil is slechts 2,4 kW (3-pins) en 3,7 kW (oplaadpunt) omdat de Kuga geen hogere oplaadsnelheden gebruikt. We hebben een externe 13A weerbestendige socket en hebben het 'bakstenen' deel van de oplader aan de muur gemonteerd (er zit een gat aan de achterkant voor). Je kunt dan een kabelopberger voor aan de muur toevoegen, zoals hieronder. Zorg ervoor dat het 13A-stopcontact dat je gebruikt de volledige 10A kan leveren die nodig is, anders kan de stroomkring eruit springen als andere dingen het gebruiken. Idealiter moet het een speciale aansluiting zijn.
EV Charger Type 2 Wall Bracket for Charging Cable Wallbox Charging Station Charging Cable Organizer Charger Bracket Wall Connection Holder : Amazon.co.uk: Automotive

#8 ·
Ik zou aanraden om een ​​RCD-aansluiting te gebruiken om uw auto in de garage aan te sluiten.
Zolang de standaard oplaadkabel wordt gebruikt, moet dit volkomen veilig zijn, zelfs bij slecht weer.

Het gebruik van een wallbox vereist een kabel met een grotere diameter, die waarschijnlijk rechtstreeks op uw hoofdzekeringkast moet worden aangesloten.
Het "kan" mogelijk zijn om een ​​wallbox via uw garage aan te sluiten, maar het hangt af van de grootte van de kabel die uw garage voedt en wat er nog meer stroom verbruikt in de garage. Je hebt echt een elektricien nodig om een ​​beoordeling te maken.

#10 ·
Nogmaals, ik ben een beetje in de war.
"Vanwege de laadtarieven profiteert de Kuga weinig van een wallbox"
Ik heb gelezen dat de Kuga PHEV 7 uur nodig heeft om op te laden met een vermogen van 5,5 kW en 3,5 uur met een vermogen van 7,7 kW.
Maar de auto kan maar 3,5 kW aan, dus waarom die 2 verschillende oplaadtijden? Alsjeblieft

#18 ·
Nogmaals, ik ben een beetje in de war
"Vanwege de laadsnelheden profiteert de Kuga weinig van een wallbox"
Ik heb gelezen dat de Kuga PHEV 7 uur nodig heeft om op te laden met een vermogen van 5,5 kW en 3,5 uur met een vermogen van 7,7 kW.
Maar de auto kan maar 3,5 kW aan, dus waarom die 2 verschillende oplaadtijden? Alsjeblieft
Er zou geen verschil zijn tussen een 5,5kW en 7,7kW lader, aangezien de auto lager dan dat is begrensd. De info die je hebt over oplaadtijden is onjuist.

Met de meegeleverde 3-pins kabel in het VK laadt de auto op met 2,4kW/u. Ik geloof dat het in sommige Europese landen zelfs nog lager is.

#11 ·
Hier in het VK duurt opladen via een huishoudelijke 13A-voeding 6-6,5 uur. Met een wallbox wordt dit teruggebracht tot 3,5 uur.

Omdat ik geen handig 13A-stopcontact had, heb ik een wallbox laten installeren (op tijd om van de subsidie te profiteren).

Ik weet niet zeker of ik zou betalen om op openbare faciliteiten op te laden, gezien de tarieven die de hele tijd lijken te stijgen. Sommige van de hoogste zijn 70-80p/kWh, hoewel doorgaans 50p, wat meer is dan het dubbele van mijn piekthuisprijs.

#13 ·
Omdat ik een eerste editie heb, werd er een type 2-kabel meegeleverd die geschikt is voor openbare laders. In twee jaar bezit heb ik hem maar één keer gebruikt bij een gratis oplaadfaciliteit van een bepaalde werkgever. En dat is eens per maand! Ik kan het niet aanbevelen om er een te kopen, want je zult de kosten nooit terugverdienen.
Ja, mijn First Edition werd ook geleverd met een type 2-kabel. De enige keer dat ik hem heb gebruikt, is bij de lokale Tesco waar het opladen met Pod Point gratis is.

#14 ·
Er zijn verschillende opties voor u, zoals anderen al hebben gezegd.
Persoonlijk, als u de snellere oplaadtijden niet nodig heeft, dan is een 13 ampère stekker prima.

Van wat u heeft gezegd, is misschien een optie als deze wenselijk, gebruik de stekker in uw garage en bevestig deze gewoon buiten. Deze worden geleverd met een verscheidenheid aan kabellengtes, probeer de verlengkabel zo kort mogelijk te houden en sommige worden geleverd met de optie om een klein hangslot te installeren om te voorkomen dat anderen uw elektriciteit gebruiken.

Andere typen hebben RCD's, iets duurder maar een optie als uw garage of huis geen RCD heeft.

#15 ·
Als uw oplader/kabel wordt geleverd met een standaard 13A-stekker, is deze prima te gebruiken. Als uw huis is uitgerust met een moderne groepenkast met ELCB-automaten, dan biedt dit de bescherming die u nodig heeft als er water/vocht in uw stekker komt. Als u een verlengsnoer gebruikt, zorg er dan voor dat deze waterdicht is en volledig is afgerold, anders kan er brandgevaar ontstaan.

#21 ·
Ik heb geluk dat ik een Kuga in mijn garage kan krijgen, zolang ik de spiegels inklap terwijl ze de ingang passeren, en het is een integraal onderdeel van het huis.
Ik zal de 3-pins oplader gebruiken, maar ben van plan om een aparte consumenteneenheid te laten installeren om deze te scheiden van de belangrijkste huishoudelijke circuits. Dan overweeg ik een 7Kw-oplader, want na de binnenkort te arriveren PHEV ga ik misschien in 2024 naar een Puma EV.
Een extra consumenteneenheid in de vrijstaande garage zou betekenen dat er een kabel van uw bestaande meter naar de garage moet worden getrokken en begraven, zoals aangegeven.

#22 ·
Uw slang wordt gevoed met een 60A-zekering die ongeveer 14,5 kW kan leveren, dus met twee auto's die 7,5 kW verbruiken, ervan uitgaande dat beide leeg zijn, wordt 15 kW verbruikt. Dus als je de waterkoker aanzet na het kijken van Eastenders, wat gebeurt er dan? Zelfs als u een aparte voeding op uw consumentenbord aansluit, blijft de inkomende voedingskabel even groot. Naar mijn mening komt er een moment dat u geen oplaadpunt in uw huis mag installeren.

#23 ·
Uw slang wordt gevoed met een 60A zekering die ongeveer 14,5 kW kan leveren, dus met twee auto's die 7,5 kW verbruiken, ervan uitgaande dat beide plat zijn, zal 15 kW verbruiken. Dus als je de waterkoker aanzet na het kijken van Eastenders, wat gebeurt er dan? Zelfs als je een aparte voeding op je consumentenbord hebt aangesloten, blijft de binnenkomende voedingskabel even groot. Naar mijn mening komt er een moment dat je geen oplaadpunt in je huis mag installeren.
De meeste huizen in het VK hebben een 80 ampère voeding, dus ongeveer 19 kW. Je kunt maar één oplader (7kW) installeren, dus geen problemen met het aanzetten van een waterkoker!

#28 ·
Oudere huizen hebben een 60A-voeding. De buurman heeft zijn voeding laten upgraden naar 100A voor zijn EV. Het probleem zal zijn om iedereen in de straat te voorzien van de voeding voor een EV. Stroom is één ding, maar hoe om te gaan met de warmte die wordt gegenereerd door de bekabeling onder het trottoir in de straat die al die stroom vervoert?

#30 ·
Oudere huizen hebben een 60A-voeding. De buurman heeft zijn voeding laten upgraden naar 100A voor zijn EV. Het probleem zal zijn om iedereen in de straat te voorzien van de voeding voor een EV. Stroom is één ding, maar hoe om te gaan met de warmte die wordt gegenereerd door de bekabeling onder het trottoir in de straat die al die stroom vervoert?
In de winter ontdooit het het ijs op wegen en paden.