Ford Kuga Owners Club Forums banner

Nieuwe Kuga Sport????

29K views 22 replies 10 participants last post by  moondust  
#1 ·
Hier is de nieuwe Kuga Sport die op de autoshow van Parijs wordt onthuld......

Wat denk je????? Als deze versie uitkomt, God helpe mij, ik zal hem kopen....
Image
Image

See less See more
Preview image for a collapsed post.
2
#5 ·
Grijp

Zo had de Kuga "Individual" er oorspronkelijk uit moeten zien. Toen hij op de markt kwam, hadden ze hem teruggebracht tot een pakket dat in feite een mooi lederen interieurpakket was met een paar grote wielen en wat onderdelen. De extra carrosserieverbeteringen zijn nooit op de auto gekomen. Soortgelijke carrosseriedelen zijn "aftermarket" verkrijgbaar, maar uit mijn hoofd weet ik niet meer waar!

Die foto's zien er nog steeds geweldig uit
Image

#6 ·
Ik weet dat het niet ieders smaak is, wat cool is, het zou een saaie wereld zijn als dat wel zo was! Ik vond de kit erg leuk, maar wist niet zeker of hij ooit uitkwam. Ik ga momenteel voor het volledige individuele pakket, maar zal kijken naar een aantal upgrades etc., in overleg met Profile Automotive op dit moment :)

#7 ·
Ik ben het er helemaal mee eens dat smaak iets heel persoonlijks is. Eén ding is zeker, als je iets krijgt dat lijkt op het oorspronkelijke concept, zullen de hoofden draaien!! En tenslotte... je leeft maar één keer
Image

#9 ·
Heb net even naar je UTube-dingen gekeken, Griff. Verlegen, teruggetrokken type dan??
Image

Dichtst in de buurt van iets als jouw ST was een Zafira VXR, 19", Volledig leder, DVD op het dak, Xenons etc etc. Schandalige auto, 7-zits MPV (of 2-zits bestelwagen), 240 PK, 0-60 in 7,2 (silly, silly). Dat werd gevolgd door een standaard Corsa VXR (bleek een beetje te "hard" voor mijn gevorderde leeftijd) en daarna mijn huidige Scirocco.

Onze Kuga wordt voornamelijk gebruikt door mijn wederhelft nadat we haar hond van een CMax hebben weggedaan. Ze wil niet in de Scirocco rijden, geeft openlijk toe dat ze er bang van wordt - prima voor mij
Image

#10 ·
lol De video in mijn handtekening onderaan (tijdelijke handtekening, mag ik toevoegen) is van mijn nieuwe RS, maar er staan ook een aantal verschillende eerdere ST-projecten op. De RS staat ook in de magazines Performance Ford en Fast Ford van volgende maand :) Tijd om een nieuw project met een Kuga te starten.

Kijken hoe het gaat :)

Zag laatst een Scirocco in het echt en ik was eigenlijk aangenaam verrast :) Ik kocht in juni 09 een Golf GT, maar hield hem maar 48 uur omdat ik hem niet leuk vond............. terug naar de dealer lol

#11 ·
Wat was het probleem met je CMax malph?

Die van ons was oké, het was de topversie met alle toeters en bellen (maar zeker geen 240 pk), maar ik haatte de handrem. Het was zo'n knopding en je moest de koppeling volledig intrappen om hem los te laten. Ik vind het fijn om 'het aangrijpingspunt' te hebben bij het starten op een helling en dat kon je niet doen, in plaats daarvan moest je als een gek toeren om te voorkomen dat hij achteruit rolde, wat hem, ben ik zeker van, helemaal niet goed deed. Ik keek altijd in mijn achteruitkijkspiegel en als er iemand dicht achter me stopte, dacht ik altijd dat je daar misschien spijt van zou krijgen, maat!

#12 ·
Hallo kampioenen.

Onze CMax was een door Ford direct geleverde auto, 2.0 TDCI Titanium met Sport XPack, 5000 mijl. Zag er goed uit om mee te beginnen. Was niet erg goed voorbereid op de poetsbeurt, maar heel weinig auto's die ik heb gehad, voldoen aan mijn normen, ik geef ze altijd een goede controle zodra ik kan. Hij werd ook overhandigd zonder matten, die deel uitmaken van de standaardspecificatie. Kreeg er uiteindelijk een paar na veel gezeur, niet de topspecificatie zoals het had moeten zijn, maar deed de klus.

Helaas begon ik toen de vreemde kleine dingen op te merken, zoals wat ik dacht dat vervaging was op de Ford-middenkap-badges op de voorwielen. Toen zag ik in fel zonlicht (herinner je dat spul) wat krassen op de glanzend zwarte afwerking rond de Sony-radio en op een deel van het interieur.

Het werd voornamelijk gebruikt door mijn vrouw, die begon te klagen over wiebelen van de wielen bij ongeveer 70 mph, maar het was onregelmatig??. Nadat ik er zelf mee had gereden, keek ik goed naar de voorwielen en banden, ik zag dat de voorband aan de bestuurderskant vrijwel geen profiel meer had over ongeveer 2/3 van de band, dit was bij ongeveer 9000 mijl. Terug naar de dealer, die uiteindelijk, met tegenzin, toegaf dat het niet klopte en de betreffende band verving door een van een totaal ander merk en profiel dan de rest en de wielen balanceerde.

Nauwelijks hadden we de auto opgehaald of het wiebelen van de wielen keerde terug. Dus ik bracht hem naar een onafhankelijk wiel- en bandencentrum dat er echt goed naar keek........ Hun opmerkingen waren..."Wie heeft dit gebalanceerd, mijn 9-jarige had het beter kunnen doen", en "Heb je de "overspray" op de Ford-middenkap-badges en de remklauwen gezien". Het lijkt erop dat de wielen (slecht) waren gespoten om te verbergen wie weet wat. De bottom line was dat ze dachten dat er iets fundamenteel mis kon zijn met de geometrie van de voorkant van de auto.

De alarmbellen waren echt afgegaan en ik kon maandenlang gedoe en verdriet verwachten, plus het vooruitzicht dat mijn vrouw in een auto rondreed waar geen van ons vertrouwen in had, dus we hebben hem ingeruild voor de Kuga. Beste zet die we in tijden hebben gedaan, vooral met het weer dat we hebben gehad.

Wedden dat je nu wenst dat je het niet had gevraagd, hè!
Image
Image

Bewerkt door: malph

#17 ·
Die foto's op pagina 1 lijken erg op de "overpriced" kit die MS Design voor de Kuga maakt - dus niets nieuws om naar te kijken.

http://www.ms-design.com/en/produkte/singleview.html

Griff - wat is er met je aan de hand - je zat op Ford ST Owners, toen dook je op Focusstoc op en nu hier - stalk je me?
Sensitive content, not recommended for those under 18
Show Content
Image
Image

Bewerkt door: Kuga Jon

#19 ·
Nee maat - erover nagedacht en toen besloten dat ÂŁ27k een beetje te duur was voor wat in theorie een agressiever ogende en iets krachtigere ST is
Sensitive content, not recommended for those under 18
Show Content
Image
(de mijne had dezelfde kracht als de RS toen ik hem wegdeed).

Had de RS 4WD gehad, dan misschien... maar voor die prijs lijkt de Insignia VXR een betere prijs-kwaliteitverhouding te hebben met veel meer vermogen en 4WD - alleen al het feit dat het een Vauxhall was, was het probleem
Image

Featured vehicles NEW
Explore custom vehicles by our forum members. Click a card for details or add your own!
Loading…