Ford Kuga Owners Club Forums banner

Februari 2023 kuga hybrid 3l auto olie verversen bij 5k

4 reading
2.5K views 7 replies 5 participants last post by  Ozekuga  
#1 ·
Hallo, mijn Kuga hybride 3l automaat uit 02/2023 heeft zijn olie ververst gekregen bij 5.000 km omdat de olielevensduurindicator op 0% stond, ondanks dat de auto het 2 jaar lang niet nodig had. Dat is 6 maanden geleden en de olie-indicator staat op 50% met 11.000 km op de teller. De dealer vertelde mijn vrouw dat de reden dat de olie ververst moest worden, was omdat er meestal op de batterij werd gereden, maar is dat niet het punt van de hybride? En na een rit van 160 km staat er 37 km batterijgebruik. Kan iemand hierbij helpen?

#4 ·
Veel korte ritten (en 5K in een jaar zouden dat aangeven) zorgen ervoor dat de olielevensduurindicator snel daalt.

Verplaatst naar de juiste sectie omdat er geen vragen zijn toegestaan in de 'welkom'-thread.

Vermeld de details van uw auto in uw handtekening, zoals gevraagd in uw welkomstmail.

PS er is geen 3L Kuga, dus ga ervan uit dat dit een typefout is.
Het is een 2.5 automaat met 8 versnellingen, bedankt voor de reactie dus het is weer hetzelfde, lage kilometerstand en olie tot 50%

#3 ·
Klinkt verkeerd voor mij.
De mijne is eind deze maand 1 jaar oud, heeft net geen 7.000 mijl gereden, meestal elektrisch en heeft 53% olieverversing op de display. Maar als de 2,5 liter motor heel even aanslaat en niet kan opwarmen, is dat niet goed voor de olie. Het is alsof je een benzineauto gebruikt om een paar honderd meter naar de winkel en terug te rijden, d.w.z. de motorolie wordt nooit warm en er kan veel condensatie ontstaan.

• Like
Reactions: Skwizz
#6 ·
Klinkt verkeerd voor mij.
De mijne is aan het einde van deze maand 1 jaar oud, heeft net geen 7.000 mijl gereden, de meeste op elektriciteit en heeft 53% olielevensduur op de uitlezing. Als de 2.5l motor echter voor een zeer korte tijd aanslaat en niet kan opwarmen, doet het de olie geen goed. Het is alsof je een benzineauto gebruikt om een paar honderd meter naar de winkel en terug te rijden, d.w.z. de motorolie warmt nooit op en er kan veel condensatie ontstaan.
Bedankt voor uw tijd en antwoord, het wordt gewaardeerd gerry

#5 ·
@gerarddeeney321 waarom stel je je niet even voor in de sectie Nieuwe leden en zet je je Kuga-gegevens in je handtekening zoals gevraagd in je welkomstmail👍

• Like
Reactions: oldgitdave