Ford Kuga Owners Club Forums banner

TPMS-systeem.

23K views 61 replies 15 participants last post by  murcod  
#1 ·
Ik weet dat velen hebben gevraagd naar het passen van verschillende wielmaten, lichtmetaal en staal.

Maar moet je de TPMS-sensoren laten monteren?

Dus wat ik vraag is: waarom zou je geen stalen wielen met winterbanden kunnen monteren, maar zonder TPMS?

Ik weet dat er een waarschuwing op het dashboard zou zijn, maar zou je die niet kunnen annuleren of gewoon negeren? Ik ben er zeker van dat de Kuga anders wel goed zou rijden.

Jullie gedachten?

#3 ·
Interessant....

V1. Als je een lekke band hebt en het reserve smalle wiel monteert. Heeft het een TPMS?
Dwz. Moet je naar huis rijden met het TPMS-lampje aan? of resetten om je reis voort te zetten?

Geeft dit feedback aan de ECU als het TPMS-lampje brandt om het vermogen, de vierwielaandrijving, de topsnelheid, etc. te beĂŻnvloeden?
Zo nee, dan is het niet illegaal om ermee te rijden, als een amberkleurige waarschuwing. (zoals hierboven)

APK-gewijs - Correct, mag niet aan staan ​​op het moment van de test.

Ik vermoed een softwareprobleem dat uitgeschakeld zou kunnen worden voor winterbanden, hoe gemakkelijk dat is, weet ik niet.

De computer zou gek worden als 4 TPMS'en tegelijkertijd uitvallen...
(lampjes aan, weinig brandstof, geen veiligheidsgordel, een deur open & TPMS, dat is een flinke uitbrander voordat je ergens heen gaat!)

Toen ik mijn trekhaak monteerde, zit de achterste TPMS-antenne net boven de wielkast, net achter de achterstoelen. Ik vermoed dat het loskoppelen allerlei waarschuwingen en storingen zou veroorzaken.

Ik weet zeker dat ze rond de ÂŁ 20 (+ btw?) per stuk kosten, een goede bandenboer zou dit moeten kunnen adviseren. Foto van de mijne toen ik onlangs banden liet monteren.

Attachments

#37 ·
De computer zou gek worden met 4 TPMS die tegelijkertijd afgaan... (lampjes aan, weinig brandstof, geen veiligheidsgordel, een deur open & TPMS, dat is een flinke uitbrander voordat je ergens naartoe gaat!)
Dat deed me denken aan een oude sketch van Dave Allen:

#4 ·
Weet je zeker dat je niet naar de Keyfree startantenne onder de achterstoelen keek? Ik dacht dat het Ford-systeem de ABS-bekabeling gebruikte om de TPM-sensoren te bevragen.

#5 ·
TPMS-sensoren zitten in de wielen, niet op ABS gebaseerd na 2013. Ik heb de mijne gekocht en ze een paar jaar geleden laten monteren, de auto is nu bijna 2 jaar oud.

FORD TPMS is niet uitgelijnd zoals andere merken, je kunt 4 sensoren hebben bevestigd en ze hoeven niet links/rechts geconfigureerd te worden, FORD zoekt gewoon naar 4 signalen.

Als ik banden wissel, heb ik altijd een probleem als ik de TPMS-sensor niet reset. Maar niet als de wielen gewoon naast de auto staan.

Als je een lekke band hebt en deze laat liggen, achterin je auto, krijg je het alarm, zelfs als je een nieuw wiel met tpms hebt gemonteerd, moet je het nog steeds resetten en de defecte band uit de buurt van de auto houden, niet achterin hebben.

#6 ·
Inderdaad, mijn Kuga uit 2013 gebruikte ABS en mijn huidige Kuga heeft de sensoren in de wielen. Zoals ik hierboven al zei, vermoed ik dat de ABS-bekabeling wordt gebruikt als de lokale antenne voor elk wiel om een polling (oproep) signaal naar elk wiel te verzenden en de reactie van de individuele wielsensor te ontvangen. De sensoren zijn zendontvangers (zender en ontvanger), zodat zelfs zonder wielrotatie het systeem alarm kan slaan en dat ook doet, wat suggereert dat de sensoren zijn geĂŻnitieerd om te antwoorden (gepeild).

Een lokale antenne bij het wiel is vereist om de transmissie en ontvangst van het zeer zwakke signaal mogelijk te maken zonder dat het voertuig sensoren oproept die in een dichtbij geparkeerd voertuig zijn gemonteerd. Ik ben ervan op de hoogte dat het systeem alleen zoekt naar vier uniek geĂŻdentificeerde antwoorden op een polling-signaal van de TPMS-zender (een beetje zoals een MAC-adres), ik vermoed dat het de sensoren peilt zodat de wielsensoren alleen uitzenden wanneer ze worden gepeild in een poging om de levensduur van de sensorbatterij te verlengen, vermoedelijk 10 jaar maar slechts 5 jaar gegarandeerd.

Ik vermoed dat Mad Skiier mogelijk naar de Keyfree startantenne onder de achterstoelen heeft gekeken.

#8 ·
So, can I use non TPMS wheels then. Lol.
Ja. Ik heb ze niet, want het maakt deel uit van een optioneel pakket dat me niet interesseerde. Ik heb geprobeerd het in te schakelen met FoCCCus en ik had een foutmelding in de trant van "Service TPMS" - ik heb geen sensoren om het mee te proberen.

Wat betreft de andere discussie: aftermarket TPMS-systemen gebruiken geen externe antenne en vangen de signalen prima op in een voertuig. Ik zie geen reden waarom Ford externe antennes nodig zou hebben - het signaal zou kunnen worden opgevangen in de BCM (of waar die gegevens ook worden verwerkt).

#9 ·
Een punt van zorg dat ik zou willen opperen bij het plaatsen van de TPMS-antenne in de auto van een OEM-voertuig dat geen 'aan dat voertuig toegewezen sensoren' gebruikt, is dat de zender in de wielen mogelijk krachtiger of de ontvanger gevoeliger moet zijn om de carrosserie en afstand te overbruggen, wat zou kunnen betekenen dat elke andere vergelijkbare, niet-toegewezen sensor op een voertuig dat in de buurt geparkeerd staat, per ongeluk kan worden opgepikt. Aftermarket-apparaten kunnen uniek en individueel worden toegewezen. Om de batterijduur van deze sensoren te verlengen, moeten ze, wanneer ze niet worden gepolst, micro-ampères, zo niet pico-ampères gebruiken terwijl ze in stand-by staan te wachten op een oproep van het voertuig.

Het KeyFree-systeem is opzettelijk gedesensitiseerd om alleen geldige fobs in de omgeving toe te staan om activering mogelijk te maken door strategisch geplaatste antennes (die in feite dummy-loads worden genoemd) in het voertuig te gebruiken, en zelfs dat wordt, zoals we weten, overwonnen.

Ik denk dat Phill (Psshaw) nadenkt over zijn winterwielen en de kosten van het plaatsen van sensoren erop. Zoals mad Skiier bovenaan de thread aangeeft, welke gevolgen treden er op wanneer TPMS geen wielen detecteert, waarschijnlijk geen, dus ga je gang Phill.

Misschien kan een telefoontje naar een Ford-dealer helpen, hoewel het waarschijnlijk tijdverspilling is.

#10 ·
Ik heb TPMS-sensoren op mijn winterwielen gemonteerd, een complete set voor ÂŁ 80 incl. btw van mijn lokale Ford-dealer en ÂŁ 10 per hoek voor montage en balanceren door een lokale bandenhandelaar. Rondrijden met een waarschuwingslampje zou me gek maken, bovendien is het een veiligheidsvoorziening, waarom zou je die willen uitschakelen?

#26 ·
Hoe deden we het zonder TPMS? We redden het wel.
Ik kon er niet mee omgaan, ik heb 2 keer geĂŻnvesteerd in nieuwe banden vanwege een lekke band.
Nu heb ik een band gered omdat ik hem kon oppompen, een keer per week gedurende 4 weken totdat ik overstapte op winterbanden :)

Dat heeft me veel bespaard, EN het is ook veel goedkoper om een lekke band te repareren dan hem te vervangen.

Ik zie alleen maar voordelen in mijn TPMS-systeem, hoewel ik zonder heb overleefd, maar het was toen duur.

#12 ·
Toen we ons winterwiel-/bandenpakket kochten, kwam de website-software met een bericht dat we TPMS-sensoren moesten kopen, omdat onze auto ze nodig had - maar het was een optionele aankoop, niet verplicht.

Ik denk dat het illegaal is om zonder ze te rijden, dus als je een ongeluk hebt gehad of om welke reden dan ook bent aangehouden en gecontroleerd, zou het een probleem zijn, maar als je het risico wilt nemen...

#16 ·
Ford (dealer) vertelde me dat ze er niet zeker van konden zijn dat hun TPMS-sensoren zouden werken met stalen velgen, ze konden me niet vertellen waarom, maar ik gok dat ze dat niet zouden zeggen tenzij ze ervaring hadden met een probleem. Ik kocht echter Ford-sensoren voor mijn stalen winterwielen toen ik overstapte naar de 2016 sport en afgezien van de eerste keer dat ik de stalen wielen weer op de auto zette toen het zonder twijfel een storing veroorzaakte, is het na de reset prima voor de rest van de winter. In de derde winter nu met sensoren kwam de storing toen ik een maand of zo geleden de winterwielen monteerde, een reset en het is prima. Misschien is de transmissie zo zwak dat deze niet door de stalen velg komt, en denk ik dat als ik problemen had gehad, ik wat aluminiumfolie op de rubberen ventielsteel had geplakt om een soort antenne te creëren, maar ik ben blij dat ik daar niet mijn toevlucht toe heb hoeven nemen.

#20 ·
Ford (dealer) vertelde me dat ze er niet zeker van konden zijn dat hun TPMS-sensoren zouden werken met stalen velgen, ze konden me niet vertellen waarom, maar ik gok dat ze dat niet zouden zeggen tenzij ze ervaring hadden met een probleem. Ik kocht echter Ford-sensoren voor mijn stalen winterwielen toen ik overstapte naar de 2016 sport en afgezien van toen ik de stalen wielen voor het eerst weer op de auto zette toen hij zonder twijfel een storing veroorzaakte, is het na de reset prima voor de rest van de winter. Op de derde winter nu met sensoren kwam de storing toen ik een maand of zo geleden de winterwielen monteerde, een reset en het is prima. Misschien is de transmissie zo zwak dat hij er niet door de stalen velg komt, en denk ik dat als ik problemen had gehad, ik wat aluminiumfolie op de rubberen ventielsteel had geplakt om een soort antenne te creëren, maar ik ben blij dat ik daar geen toevlucht toe heb hoeven nemen.
Dat is pure BS... Aluminiumlegering blokkeert veel waarschijnlijker zwakke RF-signalen dan staal...

#18 ·
Tijdens mijn kerst - 'maak je auto eruitzien als een auto, geen bestelwagen' schoonmaak, heb ik een foto gemaakt van de sensor in de kofferbak, zoals eerder vermeld.

Verondersteld (nu denk ik dat ik het mis heb) dat dat iets met het TPMS te maken had.

Andere waarnemingen: Geen water in de kofferbak, zoals een paar keer op het forum is vermeld.

De smalle reserveband was 40 psi en moest worden opgepompt tot 60. (ongeveer 5 maanden geleden denk ik - 1% per week?)

Attachments

#19 ·
Tijdens mijn kerst- 'maak van je auto een auto en geen bestelwagen' schoonmaak, heb ik een foto gemaakt van de sensor in de kofferbak, zoals eerder vermeld.

Verondersteld (nu denk ik dat ik het mis heb) dat dat iets met het TPMS te maken had.

Andere waarnemingen: Geen water in de kofferbak, zoals een paar keer op het forum is vermeld.

De smalle reserveband was 40 psi en moest worden opgepompt tot 60. (ongeveer 5 maanden geleden denk ik - 1% per week?)
https://www.ebay.com/itm/OEM-FORD-K...TENNA-Keyless-Entry-Receiver-DS7T-15K603-AA-R79DE-A2C37592600-NEW-/263073457364

"Ford Keyless Entry Receiver" knipoog:

#21 ·
Hallo Larry, nou ja, ik denk dat het waar de aluminiumlegering eigenlijk een legering van is, aluminium zelf is een goede afscherming en reflecteert, maar staal is ook een goede absorbeerder van EMI. Het zou echter kunnen dat Ford problemen had met staal en het enige andere dat in me opkwam, was dat de gaten in stalen velgen klein genoeg waren om de 433MHz golflengte te beperken, terwijl de lange troggen van spaakvelgen een goede voortplanting zouden kunnen toestaan. Dus ik zou kunnen geloven wat de man bij de Ford-dealer zei, dat ze misschien problemen hadden gehad. Hij vertelde het me zonder dat ik het vroeg, want hij wist alleen dat ik ze op winterwielen zette.

Als je RF kent, Larry, kan het grappig zijn. :)

#23 ·
Ja, en in tegenstelling tot de marifoonlicentie die je hebt voor je boot, die een beschermde status heeft waarbij elke interferentie op die frequenties tot vervolging kan leiden, moeten Bluetooth, wifi en de frequentie die wordt gebruikt voor de TMPS en afstandsbediening en vele anderen die die frequentie gebruiken, aan een specificatie voldoen, wat ze over het algemeen wel doen, maar je moet de interferentie accepteren.

#24 ·
Het waren vragen die gewoon gesteld moesten worden.

Forumleden gaan voor de banden en wielen en ieder geeft zijn eigen verslag over wat ze gekocht hebben.

Maar er is nooit één persoon die alle wegen is afgegaan, of als ze dat wel hebben gedaan, is het nooit volledig opgesomd. D.w.z. staal of legeringen en/of banden, TPMS ja of nee, geen Ford-wielen en verschillende maten banden. Het is echt eindeloos.

Wat altijd eenvoudig lijkt en voor sommigen is het dat ook, het kost maar een ander om te zeggen wat ze gedaan hebben en het wordt zo mistig als een Victoriaanse nacht op die straten van "the smoke" of Londen voor degenen die niet wisten dat het zijn bijnaam is.

Hoe dan ook, zoals altijd is er altijd een antwoord op het forum. ?

#25 ·
Phill, ik denk dat het vasthouden aan de wettigheid, of het nu legeringen of staal zijn, het TPMS (sensor) systeem werkt, aangezien er hier verschillende zijn die ze hebben gemonteerd.

Ik vermoed dat aangezien TPMS een waarschuwing voor de bestuurder is, het niet monteren van sensoren op wielen zal werken en je gewoon een waarschuwing krijgt dat sensoren niet gedetecteerd zijn of een storing hebben, waardoor je je weg kunt vervolgen.

#28 ·
Ik mis de directe TPMS op mijn oude Mondeo die de werkelijke bandenspanning op het Convers+ display weergaf. Ik begrijp de logica van Ford niet om het indirecte systeem op zogenaamd high-end modellen van hun auto's te plaatsen, het lijkt een retrograde stap op dezelfde manier als het weglaten van parkeersensoren voor. Zinloos bezuinigen.

#29 ·
Ja, het zou zo nuttig zijn geweest om te informeren welk wiel aandacht vereist. De informatie is er, druk, temperatuur

#31 ·
goed ding TPMS

Ik kocht in november een 3 jaar oude titanium 2.0 TDCi om mijn 3 jaar oude focus te vervangen.
Op de terugweg ging de bandenwaarschuwing af. Een snelle controle en de banden leken in orde, dus reed ik de korte weg naar huis voordat ik hem met een meter controleerde. Toonde slechts 16 psi aan de voorkant (hoewel het er nog steeds goed uitzag).

Een waarschuwing die de moeite waard is