Ford Kuga Owners Club Forums banner

Ustawianie czasów ładowania

1 reading
9.3K views 15 replies 7 participants last post by  Greytop  
#1 ·
Ustawiam godziny ładowania w samochodzie na rozpoczęcie o północy i zakończenie o 5 rano.

Jednak gdy podłączam kabel, zaczyna on natychmiast ładować samochód, co jest bardzo przydatne !!!!

Kiedy odłączam go i wracam do samochodu, aby sprawdzić ustawienia ładowania, pojawia się niebieski komunikat informujący, że ładowanie rozpocznie się natychmiast po podłączeniu kabla. Następnie ponownie przechodzę do preferencji ładowania, a ustawienia nadal pokazują ładowanie między północą a 5 rano!

Czy ktoś ma jakieś pomysły ???

Próbowałem tego samego w aplikacji, ale gdy tylko wybieram preferencje ładowania i klikam na dom (który nawiasem mówiąc podaje zły adres), aplikacja albo wraca mnie do ekranu głównego, albo zamyka się.

Niezadowolony nowy właściciel !!!!
 
#2 ·
Nie jestem pewien, czy to pomoże, jeśli ładujesz z gniazdka ściennego, ale w przypadku naszego PHEV całkowicie ignoruję wszystkie ustawienia Forda w samochodzie lub aplikacji i zamiast tego po prostu pozwalam Zappi kontrolować ładowanie - co dobrze sprawdza się w naszym przypadku - od 12:30 do 04:30 dla naszej taniej taryfy elektrycznej. Jeśli nie używasz ładowarki, mam nadzieję, że ktoś inny będzie mógł pomóc!
 
#4 ·
Myślę, że skończę używając własnego timera w gniazdku 15-amperowym. Świetnie z samochodem za 40 tys. funtów, prawda? Gdybym wiedział, że oprogramowanie Forda jest tak beznadziejne, na pewno nie kupiłbym Forda. Aplikacja Fordpass jest jakby została opracowana przez 12-letnie dziecko z trudnościami w nauce!
 
#5 ·
Jeśli ładujesz z wtyczki trzybolcowej, zajmie to nieco ponad 5 godzin, więc z tego powodu, jak tylko ją podłączysz, rozpocznie się ładowanie, ponieważ Twój harmonogram czasowy jest za krótki. Ustaw go na rozpoczęcie o 12:00 i zakończenie o 6:00, a następnie będzie ładować się zgodnie z harmonogramem. To samo przydarzyło mi się, gdy po raz pierwszy dostałem samochód. Jeśli zmieniłeś harmonogram na dłuższy i nadal to robi, naciśnij raz lewy przycisk obok wtyczki. To rozwiąże problem.
 
#6 ·
Dziękuję, ale to nie to, ponieważ w tej chwili mam 80% naładowania, a ekran w samochodzie informuje mnie, że ładowanie rozpocznie się o północy i zakończy o 1:03. Początkowo zaplanowałem 6 godzin i nie zrobiło to żadnej różnicy.
Spróbuję przycisku, o którym wspomniałeś, nie próbowałem tego, ponieważ myślałem, że ten przycisk pomija preferowane ustawienia czasu. W instrukcji obsługi nie ma na ten temat żadnych informacji.
 
#7 ·
Dziękuję, ale to nie to, ponieważ w tej chwili mam 80% naładowania, a ekran w samochodzie informuje mnie, że ładowanie rozpocznie się o północy i zakończy o 1:03. Początkowo zaplanowałem 6 godzin i nie zrobiło to żadnej różnicy.
Wypróbuję przycisk, o którym wspominasz, nie próbowałem tego, ponieważ myślałem, że ten przycisk pomija preferowane ustawienia czasu. W instrukcji obsługi nie ma na ten temat żadnych informacji.
Ach, zakładałem, że ładujesz od zera. W takim przypadku lewy przycisk powinien to załatwić. Jeśli podłączysz go i zacznie się ładować od razu, naciśnięcie go raz powinno przywrócić harmonogram. Następnie powinien ładować zgodnie z harmonogramem za każdym razem w tej zapisanej lokalizacji, bez konieczności ponownego naciskania przycisku. Jeśli ładujesz od zera, potrzebujesz 6-godzinnego harmonogramu. Zgadzam się, że instrukcja nie jest zbyt jasna i nie byłem pewien, czy można nacisnąć ten przycisk z podłączonym i aktywnym przewodem ładującym, ale można. Jeśli podłączysz go gdzie indziej, musisz zapisać nową lokalizację, w przeciwnym razie po prostu ładuj go normalnie. Działa naprawdę dobrze, gdy już to rozgryziesz.
 
#8 ·
Cześć Chiefy,

Tak, wydaje się, że teraz działa, bawiłem się tym i jeśli ustawiłeś czasy ładowania, ten przycisk przełącza się na ładowanie natychmiast. I odwrotnie, jak zasugerowałeś, jeśli jest ustawione na natychmiastowe ładowanie, naciśnięcie przycisku przywraca preferowane ustawienia, które zostały zaprogramowane. Zazwyczaj nie ładowałbym go, gdyby samochód miał 80%, ale po prostu próbowałem różnych rzeczy.
Będę z tym eksperymentował, gdy bateria będzie miała 0%. Miałem nadzieję, że będzie ładować przez 5 godzin, a następnie po prostu zatrzyma się na poziomie naładowania w tym momencie po 5 godzinach, ale jak mówisz, jest to bardziej skomplikowane.
 
#10 ·
Cześć Chiefy,

Tak, wydaje się, że teraz działa, bawiłem się tym i jeśli ustawiłeś czasy ładowania, ten przycisk przełącza się na ładowanie natychmiast. I odwrotnie, jak zasugerowałeś, jeśli jest ustawione natychmiastowe ładowanie, naciśnięcie przycisku powraca do preferowanych ustawień, które zostały zaprogramowane. Zazwyczaj nie ładowałbym go, gdyby samochód miał 80%, ale po prostu próbowałem różnych rzeczy.
Będę z tym eksperymentował, gdy bateria będzie miała 0%. Miałem raczej nadzieję, że będzie ładować przez 5 godzin, a następnie zatrzyma się po 5 godzinach na poziomie naładowania, ale jak mówisz, jest to bardziej skomplikowane.
Dzięki za pomoc.
Wiem, że niektórzy ludzie używają przełączników czasowych, ale naprawdę nie ma takiej potrzeby. Kiedy już zrozumiesz harmonogram, działa dobrze, a mój działa bez zarzutu. Myślałem też, że zatrzyma się na znaku „5 godzin”. Jeśli ładuję od 0% z moim harmonogramem ustawionym na 12 w nocy do 6 rano, pełne naładowanie zajmuje około 5 godzin i 20 minut, czyli 20 minut droższego prądu, co nie jest istotne. Alternatywą jest ustawienie maksymalnego naładowania na przykład na 90% (lub w przybliżeniu), aby pozostać w ciągu 5 godzin poza szczytem. Jedynym problemem, jaki mam, jest to, że gdy używam zaplanowanego ładowania, historia ładowania w aplikacji prawie nigdy nie działa. Jeśli ładuję za pomocą normalnego, dowolnego podłączenia, to rejestruje się poprawnie za każdym razem. Jeszcze tego nie rozgryzłem. To nie jest krytyczne, ale miło byłoby, gdyby działało poprawnie w aplikacji Ford Pass. Wysłałem opinię, ale nigdy nie otrzymuję odpowiedzi.
 
#15 ·
@trevoraclay dlaczego nie przedstawisz się w sekcji dla nowych członków i nie wstawisz swoich danych Kuga do podpisu zgodnie z prośbą 👍
 
  • Like
Reactions: johncam
#16 ·
Tak, jeśli mój akumulator jest całkowicie rozładowany, po prostu ustawiam samochód na ładowanie do 90%. To rozwiązało problem. Oprogramowanie jest jednak bardzo słabo zaprojektowane (bardzo podobnie jak aplikacja i wszystko od Forda). Zdrowy rozsądek nakazywałby ustawienie go między 0:00 a 5:00, a następnie zatrzymanie ładowania o 5:00. Simples 😁😁😁