Ford Kuga Owners Club Forums banner

Opnieuw toewijzen

3.9K views 9 replies 9 participants last post by  Ross J  
#1 ·
Ik hoop dat het iedereen goed gaat. Ik weet dat hier al veel over is gesproken, maar ik overweeg een remap op mijn Kuga 2.0tdci nadat de Ford-garantie later dit jaar afloopt. Mijn vraag aan iedereen die dit heeft gedaan, is: lijdt de brandstofbesparing eronder? Momenteel haal ik een solide 42 mpg gemengd rijden, waar ik blij mee ben. Maar meer koppel zou fijn zijn. Gewoon een beetje onzeker. Ik wil ook niet knoeien met de dpf of egr, want ik wil de betrouwbaarheid niet in gevaar brengen.

#3 ·
Bluefin van superchips lijkt de keuze voor de meesten en ik denk dat ze nu uit de administratie zijn.

#4 ·
Hoeveel koppel heeft u nodig?

Vergeet niet dat fabrikanten onderdelen bouwen met ingebouwde belastingsfactoren, overschrijd deze en u kunt schade veroorzaken.

Bijvoorbeeld, terug in de jaren 70, ja, zo lang geleden alweer, hadden sommige van mijn schoolgenoten bromfietsen. Sommige van de tweetaktmotoren zouden een 75cc cilinder en zuiger op een 50cc motor kunnen plaatsen. De onderkant zou vrij snel ontploffen.

Gebruik een hogere kwaliteit brandstof en laat het daarbij.

#5 ·
Er zijn hier een paar threads over remapping met bedrijven als bluefin, Celtic tuning, quantum etc., ik denk dat je alleen bluefin zelf kunt installeren en verwijderen, ik weet zeker dat iemand hier je kan helpen die de remapping heeft gedaan.

Ross

#6 ·
Eigenlijk beweren bijna alle tuners een verbeterde brandstofefficiëntie. Extra vermogen komt van de open-loop kaart door de turbodruk te verhogen en brandstof toe te voegen, terwijl cruise (closed-loop) kaarten iets magerder worden gemaakt door brandstof te verminderen, met behoud van een gezonde en veilige AFR. Omdat de meeste auto's ongeveer 95% van de tijd in de closed-loop kaarten werken, is er een duidelijke (maar kleine) verbetering van de kilometerstand.

#9 ·
Ik heb twee Bluefins gehad. Eén op een S-Max 2.2 TDCi en die zat er ruim 7 jaar op zonder problemen. Ik heb ook een Bluefin op mijn 2019 Kuga ecoboost en die zit er 9 maanden op. Wederom geen problemen.

#10 ·
Ik weet dat Superchips (Bluefin) failliet is gegaan. Ik heb hun website gecontroleerd voordat ik mijn commentaar plaatste en hun website is nog steeds actief, omdat ze zijn overgenomen.

Ross

• Like
Reactions: NigelB and 12031