Ford Kuga Owners Club Forums banner
441 - 460 of 1,285 Posts
Uw cijfers zijn vergeleken met hoeveel anderen gebruik maken van de PHEV-functionaliteit luchtfietserij.
Veel anderen != Alle.

Doe uw eigen berekeningen… voor uw eigen situatie.

Kosten/KwH * 12 * 30 * 3

dat is 12KW (maximaal opladen van de PHEV), 30 dagen in een maand, 3 maanden tot "Q2". Ik heb 30 mijl EV gebruikt als een overdreven gemiddelde. Want iedereen die 30 mijl EV haalt in dit weer, rijdt als een schildpad.

Aangezien de Kuga niet snel oplaadt, zou u realistisch gezien maar twee keer per dag kunnen opladen. Dus zelfs als u uw cijfers verdubbelt of verdrievoudigt, zullen het er geen duizenden zijn.

Dit gaat dan terug naar mijn eerdere theorie over Ford die dit allemaal in overweging neemt bij het uitbrengen van deze brief. Begrijpen dat slechts 1% zal klagen zoals wij en Ford de zon inrijdt.

Discussion starter · #443 ·
Uit het aantal berichten in andere secties van het forum blijkt dat de 12 volt batterij leegloop een probleem is geweest voor veel klanten, ze hadden dit gratis moeten terugroepen.
Sommige 12 volt batterijen lijken minder dan 2 jaar mee te gaan als je geluk hebt, ik houd de mijne een paar keer per week opgeladen met een acculader, maar dat zou niet nodig moeten zijn bij een auto van deze prijs.
Zoals ik eerder heb gemeld, is het onderdeelnummer van de Kuga 12v-batterij verhoogd naar revisie C. Ik heb de 2 vorige batterijen die ik moest vervangen, bewaard. De nieuwe rev C-batterij heeft bijna 50% meer capaciteit. Mij werd door de Ford servicemanager verteld dat dit mijn batterijproblemen zou oplossen, wat het blijkbaar ook heeft gedaan. Het probleem was dus een ondergewaardeerde batterij die in het ontwerp werd gebruikt. Ik ben een incassoprocedure gestart voor mijn kosten (Ford heeft mijn eerste batterijwissel betaald). Ford-dealers is ook verteld om geen 12v-batterijproblemen naar Ford te verwijzen.

Veel anderen != Alle.

Doe je eigen berekeningen… voor je eigen situatie.

Kosten/KwH * 12 * 30 * 3

dat is 12KW (maximaal opladen van de PHEV), 30 dagen in een maand, 3 maanden tot "Q2". Ik gebruikte 30 mijl EV als een overdreven gemiddelde. Want iedereen die 30 mijl EV haalt in dit weer, rijdt als een schildpad.

Omdat de Kuga niet snel oplaadt, zou je realistisch gezien maar twee keer per dag kunnen opladen. Dus zelfs als je je cijfers verdubbelt of verdrievoudigt, worden het geen duizenden.

Dit gaat dan terug naar mijn eerdere theorie over Ford die dit allemaal in overweging neemt bij het uitbrengen van deze brief. Begrijpen dat slechts 1% zal klagen zoals wij en Ford wegrijdt in de zon.
Voor mij gaat het erom dat ik de auto NIET KAN gebruiken voor de reden waarvoor ik hem heb gekocht, een plug-in hybride. 72 plaat st line PHEV

Veel anderen != Alle.

Doe je eigen berekeningen… voor je eigen situatie.

Kosten/KwH * 12 * 30 * 3

dat is 12KW (maximaal opladen van de PHEV), 30 dagen in een maand, 3 maanden tot "Q2". Ik heb 30 mijl EV gebruikt als een overdreven gemiddelde. Want iedereen die 30 mijl EV haalt in dit weer, rijdt als een schildpad.

Omdat de Kuga niet snel oplaadt, zou je realistisch gezien maar twee keer per dag kunnen opladen. Dus zelfs als je je cijfers verdubbelt of verdrievoudigt, worden het geen duizenden.

Dit gaat dan terug naar mijn eerdere theorie over Ford die dit allemaal in overweging neemt bij het uitbrengen van deze brief. Begrijpen dat slechts 1% zal klagen zoals wij en Ford wegrijdt in de zon.
En om pedant te zijn, als je twee keer per dag oplaadt, zou de tweede lading VEEL duurder zijn dan het '6p' nachttarief.

Zoals ik en jij hebben aangegeven, zullen sommigen helemaal niet worden beïnvloed, sommigen zullen kleine financiële kosten hebben en sommigen zullen meer hebben (waarvan geen van beide kan worden gekwantificeerd totdat de auto is gerepareerd).

Voor mij gaat het erom dat ik de auto niet KAN gebruiken waarvoor ik hem heb gekocht, een plug-in hybride. 72 kenteken st line PHEV
En je zult hem binnenkort kunnen gebruiken. Totdat je weet wanneer je auto is gerepareerd, is elke praat over financieel verlies een complete gok.

Het wel of niet kunnen gebruiken betekent in werkelijkheid niets - je doet het wel of niet en het enige werkelijke verlies dat je kunt lijden is financieel (wat momenteel niet kwantificeerbaar is).

Ik had een terugroepactie voor mijn wasdroger moest mijn ondergoed en sokken op de radiator drogen totdat een vervanging werd verzonden. het was geen phev het was volledig elektrisch. o_O
Er is genoeg hete lucht op dit forum om je kleine spullen te drogen, zou ik denken? ;)

En je zult het binnenkort kunnen gebruiken. Totdat je weet wanneer je auto gerepareerd is, is elke praat over financieel verlies een complete gok.

Het kunnen gebruiken of niet betekent in werkelijkheid niets - je doet het wel of niet en het enige werkelijke verlies dat je kunt lijden is financieel (wat momenteel niet kwantificeerbaar is)
Dus je lijkt meer te weten dan de meesten met betrekking tot de “reparatie”, wanneer zal dit gebeuren? Ook als ik mijn auto wil veranderen kan ik dat niet, omdat de klantenservice van Ford NEE heeft gezegd dat geen enkele dealer een auto zou kopen die ze niet kunnen verkopen. 72 plaat st line phev

@Derek pheysey

Kunt u alstublieft uw Kuga-gegevens in uw handtekening invoeren, zoals gevraagd in uw welkomstmail en in bericht #328
op dit forum... Dank u.

Ironisch genoeg kocht ik mijn PHEV omdat ik van plan was te verhuizen en een oplader te installeren (huidig huis is niet geschikt) en doordeweeks elektrisch te pendelen en de benzinehybride te gebruiken voor de weekendritten.

Dat is nu mislukt, maar de verhuizing ook, dus mijn eerste stappen in elektrisch bezit zijn een beetje waardeloos geweest.

Het is niet zo erg voor mij, ik gebruikte elke dag een benzineauto en in feite doe ik nog steeds hetzelfde, dus de brandstofrekeningen zijn ongeveer hetzelfde, in tegenstelling tot mensen hier die de PHEV-kant van de auto regelmatig hebben gebruikt.

De volgende auto wordt weer 100% benzine, ik heb geen zin in al die rompslomp, want elektrisch/hybride is nog steeds een zich ontwikkelende technologie. Ik moet alleen iets vinden dat net zo mooi is als de Kuga met al hetzelfde speelgoed!

Ironisch genoeg kocht ik mijn PHEV omdat ik van plan was te verhuizen en een oplader te installeren (het huidige huis is niet geschikt) en doordeweeks elektrisch te pendelen en de benzinehybride te gebruiken voor de weekendritten.

Dat is nu mislukt, maar de verhuizing ook, dus mijn eerste stappen in elektrisch bezit zijn een beetje mislukt.

Het valt voor mij wel mee, ik reed elke dag in een benzine-auto en doe in feite nog steeds hetzelfde, dus de brandstofkosten zijn ongeveer hetzelfde, in tegenstelling tot mensen hier die de PHEV-kant van de auto regelmatig hebben gebruikt.

De volgende auto wordt weer 100% benzine, ik heb geen zin in al die rompslomp, want elektrisch/hybride is nog steeds een evoluerende technologie. Ik moet alleen iets vinden dat net zo mooi is als de Kuga met al hetzelfde speelgoed!
Je hebt geen specifieke oplader nodig voor de Kuga, de laadsnelheid is zelfs langzamer dan een EV-oplader kan leveren. Het enige wat je nodig hebt is een 13A-stopcontact binnen bereik van de auto voor de 'oma'-oplader. Zelfs zonder opladen is de PHEV veel beter dan benzine qua zuinigheid - zo goed als een diesel zonder alle problemen met moderne diesels en korte ritten.

Je hebt geen specifieke oplader nodig voor de Kuga, in feite is de laadsnelheid langzamer dan een EV-oplader kan leveren. Het enige wat je nodig hebt is een 13A-stopcontact binnen bereik van de auto voor de 'granny'-oplader. Zelfs zonder opladen is de PHEV veel beter dan een benzineauto qua zuinigheid - zo goed als een diesel zonder alle problemen met moderne diesels en korte ritten.
Ja, helaas zou mijn huidige huisindeling betekenen dat ik de granny-oplader in een lange verlengkabel moet steken om het dichtstbijzijnde 13-uur-stopcontact te bereiken, wat waarschijnlijk niet aan te raden is!

Ironisch genoeg kocht ik mijn PHEV omdat ik van plan was te verhuizen en een oplader te installeren (het huidige huis is niet geschikt) en doordeweeks elektrisch te pendelen en de benzinehybride te gebruiken voor de weekendritten.

Dat is nu mislukt, maar de verhuizing is ook mislukt, dus mijn eerste stappen in elektrisch bezit zijn een beetje waardeloos geweest.

Het is niet zo erg voor mij, ik gebruikte elke dag een benzineauto en in feite doe ik nog steeds hetzelfde, dus de brandstofkosten zijn ongeveer hetzelfde, in tegenstelling tot mensen hier die de PHEV-kant van de auto regelmatig hebben gebruikt.

De volgende auto wordt weer 100% benzine, ik heb geen zin in al die rompslomp, want elektrisch/hybride is nog steeds een evoluerende technologie. Ik moet gewoon iets vinden dat net zo mooi is als de Kuga met al hetzelfde speelgoed!
Er is altijd de Focus (ST) Estate, maar omdat het geen SUV is, zit hij lager bij de grond, wat helaas niet iedereen bevalt. Dit is wat ik ga doen als de tijd rijp is. Jammer, want ik vind de hogere positie van de Kuga fijn, maar hij biedt gewoon niet de juiste motor die ik zoek.

Helemaal niet feitelijk.

Uw cijfers zijn vergeleken met hoeveel anderen gebruik maken van de PHEV-functionaliteit pure fantasie.

Zoals ik al zei.

Ik betaal £0,06,6p per KW en maak meestal ritten van 30 mijl.
Dat is een groot verschil met uw onnauwkeurige cijfers.

Werkt u voor Ford?
Proberen de echte zorgen en gestegen kosten van gebruikers te bagatelliseren 🙄
In feite is het zelfs nog duurder dan dat! Want als je 's nachts een laag tarief hebt, betaal je overdag meer voor je elektriciteit! Ik heb de berekeningen voor mezelf gemaakt en er was geen significant kostenvoordeel om 's nachts op te laden, zelfs als je ervan uitgaat dat je je was en vaatwasser tijdens de goedkope daluren doet. Dus ik heb het nooit geprobeerd! Maar degenen die dat wel deden, zullen meer voor hun elektriciteit moeten betalen, zonder te profiteren van goedkoop daluren opladen! Dus voor degenen met een goedkoop tarief en die regelmatig opladen, zal er een dubbele klap zijn van hogere brandstofrekeningen en hogere elektriciteitsrekeningen.

In feite is het zelfs nog duurder dan dat! Want als je 's nachts een laag tarief hebt, betaal je overdag extra voor je elektriciteit! Ik heb de berekeningen voor mezelf gemaakt en er was geen significant kostenvoordeel om 's nachts op te laden, zelfs als je ervan uitgaat dat je je was en vaatwasser tijdens de goedkope daluren doet. Dus ik heb het nooit gedaan! Maar degenen die het wel hebben gedaan, zullen meer voor hun elektriciteit moeten betalen, zonder te profiteren van goedkoop opladen buiten de piekuren! Dus voor degenen met een goedkoop tarief en die regelmatig opladen, komt er een dubbele klap van hogere brandstofrekeningen en hogere elektriciteitsrekeningen.
Hoewel dit waar is, is dit niet het probleem/de fout van Ford. Iedereen die geen specifiek EV/nachttarief heeft, steekt waarschijnlijk niet dagelijks de stekker in.

Ja, helaas zou mijn huidige indeling van het huis betekenen dat ik de granny charger in een lange verlengkabel zou moeten steken om het dichtstbijzijnde 13am stopcontact te bereiken, waarschijnlijk niet aan te raden!
@GoldenWonder
Het is mogelijk om zware verlengsnoeren te kopen, als ik me goed herinner is de langste lengte 10 meter, ik gebruik er een van 5 meter zonder problemen, heb de stekkers na urenlang opladen gecontroleerd en ze zijn niet eens warm, dit is met een granny lead, geen idee of ze met een wallbox gebruikt kunnen worden.

441 - 460 of 1,285 Posts