Ford Kuga Owners Club Forums banner

Achterste mistlamp werkt niet

1 reading
1.2K views 4 replies 3 participants last post by  Bryer  
#1 ·
Hallo allemaal, mijn mistachterlicht werkt niet, de schakelaar op het dashboard licht op, dus ik neem aan dat het waarschijnlijk een kapotte lamp is. Zou dit ertoe leiden dat een TDC wordt opgeslagen (d.w.z. wordt de lamp gecontroleerd)? Als het de lamp is, kun je deze dan vervangen zonder de achterbumper te verwijderen, zo niet, hoe gaat de bumper eraf?
Alvast bedankt
Alan

#2 ·
Domme vraag, maar heb je het gecontroleerd met de koplampen aan? Als het zoals Mk2 is, moeten de koplampen handmatig worden geschakeld en niet in de automatische modus staan om de mistachterlichten te laten werken. Heb de mijne nog nooit gecontroleerd omdat ik nog nooit dikke mist heb gehad (sommige mensen gebruiken ze bij hevige regen, tut tut, de clue zit in de naam, mistlicht).

• Like
Reactions: Andy-iso
#5 ·
Domme vraag, maar heb je gecontroleerd met de koplampen aan? Als het zoals Mk2 is, moeten de koplampen handmatig worden geschakeld en niet in de automatische modus om de mistachterlichten te laten werken. Ik heb de mijne nooit gecontroleerd omdat ik nog nooit dikke mist heb gehad (sommige mensen gebruiken ze bij hevige regen, tut tut, de clue zit in de naam, mistlicht)
Ik wil geen spelbreker zijn, maar de Highway Code is gewijzigd om het gebruik van mistachterlichten bij hevige regen toe te staan (zicht van 100 m of minder), wanneer de spray van de snelweg mistomstandigheden imiteert om de kans op een kop-staartbotsing te verminderen.

"Rijden in ongunstige weersomstandigheden (226 tot 237)

226
U MOET koplampen gebruiken wanneer het zicht ernstig verminderd is, over het algemeen wanneer u niet verder kunt zien dan 100 meter (328 voet). U mag ook mistlichten voor of achter gebruiken, maar u MOET ze uitschakelen wanneer het zicht verbetert (zie Regel 236). Wet RVLR regs 25 & 27 "

#4 ·
Update: u hoeft de bumper niet helemaal te verwijderen (maar het kan verstandig zijn). Ik ben erin geslaagd om bij de unit te komen door de onderste bumperbevestigingen en alle bumperbevestigingen aan de bestuurderskant te verwijderen. Je kunt dan de achterkant van de mistlamp bereiken en 1/4 draaien en de lamphouder komt eruit. In mijn geval was de lamp niet doorgebrand maar gecorrodeerd. Dus nu schoongemaakt, dun laagje vet en nu weer werkend. Hopelijk krijg ik nu een APK-keuringsbewijs!