Ford Kuga Owners Club Forums banner
41 - 60 of 61 Posts
Właśnie wymieniłem olej w skrzyni biegów?
Koszt £37,5. Wszystkie prace serwisowe związane z olejem są bardzo łatwe po podniesieniu samochodu, a posprzątanie zajmuje 1 godzinę.
Stary olej był bardziej wodnisty, dokładnie 1600 ml. Wlałem obie butelki ~1900 ml do środka i wciąż można było wlać więcej.

Nie wyglądało to naprawdę źle, w każdym razie producent skrzyni biegów Getrag zalecił wymianę co 5 lat / 100 tys. mil.
Ten "płyn na całe życie" jest zanieczyszczony wodą i cząsteczkami metalu powstałymi w wyniku tarcia.

Oleje są specyficzne dla danego typu jednostki. Olej do skrzyni biegów jest mniej śliski dla lepszej pracy synchronizatora, a jego lepkość jest również ważna dla prawidłowego smarowania łożysk (patrz tylna etykieta oleju).
 

Attachments

owns 2014 Ford Kuga Titanium X Sport
Paul ja
W tylnym dyferencjale możliwa jest tylko częściowa wymiana oleju przez otwór wlewowy, najłatwiejszym sposobem jest wyssanie oleju strzykawką i uzupełnienie świeżym. Zrobię to w przyszłym tygodniu i kilka zdjęć dla ciebie.

keithmac
Redline MT-LV pasuje do prawidłowego numeru zgodności Ford OEM (WSS-M2C200-D2). Więc bez ryzyka możesz go użyć.
Redline MTL jest dla innej grupy skrzyń biegów.

Ale Redline Shockproof wygląda bardzo podobnie do standardowego 75W140 GL-5, ale z lepszymi parametrami. Ceny są bardzo podobne, więc może to marketing? Nie wiem.
 
owns 2014 Ford Kuga Titanium X Sport
MT-LV musi być niedawnym dodatkiem do ich oferty - nigdy wcześniej go nie widziałem? Mam tu trochę normalnego MTL, które włożę do manualnej skrzyni biegów samochodów żony.
 
Dzisiaj częściowo wymieniłem olej w tylnym mechanizmie różnicowym. Usunięcie starego oleju nie było łatwe, ponieważ rura przechodziła tylko kilka cm, prawdopodobnie dużo oleju wciąż jest na dnie, ale próbowałem cieńszych i bardziej miękkich rur, aby włożyć je głębiej, bez powodzenia.

Wyssałem tylko około 600 ml oleju i uzupełniłem 900 ml.

Zostawię to tak, jak jest, do przyszłego roku.
Kilka zdjęć dla was, panowie?
 

Attachments

owns 2014 Ford Kuga Titanium X Sport
Mam informacje tylko z forum escape:

1.36 lt
Motorcraft SAE 80W-90
(Wysokiej jakości smar do tylnej osi)
 
owns 2014 Ford Kuga Titanium X Sport
Czytałem na polskim forum o tym dyferencjale. Są 2 sekcje, wszystkie wtyczki są po stronie kół zębatych i łożysk i można wymienić olej tylko w tej sekcji (około 1,1 litra oleju).

Sekcja sprzęgła jest uszczelniona i jedynym sposobem na wymianę oleju jest rozebranie pokrywy i napełnienie olejem przez zawór odpowietrzający po ponownym zamontowaniu.

Kilka zdjęć wnętrza.
 

Attachments

owns 2014 Ford Kuga Titanium X Sport
Zrobiłem dziś wymianę oleju w PTU, przy przebiegu 41 600 mil. Olej podobny kolorem i stanem do tego, który został opublikowany.
Napełniłem do poziomu korka wlewu i z kilkoma kroplami na podłodze, szacuję 480 - 500 ml?
Musi to przynieść korzyści z wymiany oleju.

Nie użyłem strzykawki, litrową butelkę można wsunąć do góry nogami, palcem na rurce i wlać.
Główna skrzynia biegów, gdy olej będzie w magazynie, a następnie zajmę się tylnym dyferencjałem.
 
  • Like
Reactions: keithmac
Właśnie wywierciłem dolną obudowę RDU. Brzmi drastycznie, ale wykonałem dobrą robotę. To pojemność, która mnie oszołomiła. Spuszczone do pojemnika po lodach 14 cm x 19 cm x 2,x cm głębokości oleju. Według moich obliczeń to pojemność 532 cm3, daleko od podanych 1,1 litra. Żadnych wycieków i sucho jak pieprz. Obudowa nie jest tak duża, więc około 600 cm3 wydaje się właściwe. Przypuszczam, że reszta pojemności jest z przodu. Właśnie napełniam. Później zamieszczę zdjęcia i wskazówki. Stary olej wymagał wymiany, podobnie jak zamieścił MaoVi. A skoro już tam jestem, to pomaluję podramę.
 
Dobra chłopaki i dziewczyny: RDU przeszło dziś zabieg Daz.

Jeśli nie jesteś kompetentny w wierceniu i gwintowaniu, nie próbuj tego w domu!!

1.: Wymagany zestaw: Znalazłem wtyczkę M14 fine (M14x1.25) i z jakiegoś powodu gwintownik do dopasowania. (To gwint świecy zapłonowej)
Ponieważ nie wiedziałem, jak gruba jest tylna obudowa RDU, wybrałem ten gwint. Zobacz późniejsze uwagi.

Usuwanie wtyczki: stare przedłużenie 3/8" obcięte z przyzwoitą nakrętką przyspawaną do niego. Działało dobrze. 25 mm długości jak w poprzednich postach.

Następnie wywierć obudowę, najpierw 5 mm, następnie 8 i 12,7 mm (1/2 cala dla tych ze starą walutą) Olej wypływa.
Obudowa była grubsza niż się spodziewałem i jeśli widać na zdjęciu: 4 gwinty, czyli 3 x 1,25 = 5 mm grubości!
Zaskoczyło mnie. WIĘC standardowy M8x 1,25 wystarczyłby, gdyby robić to ponownie (wiertło do gwintowania 6,8 mm)
Naciąłem gwint i przepłukałem przestarzałym 2-suwowym paliwem, aby usunąć wióry.

Wtyczka w: zamieniłem podkładkę i gumę na 1 x podkładkę miedzianą. Dokręcone i gotowe, a następnie napełnij.
No to jak w poprzednim poście wyszło około 540 cm3, ale Ford podaje 1100?
Z odrobiną rozlania i rurami napełniającymi, gorąco polecam strzykawkę, ponieważ zmagałem się z rurą i lejkiem.
Szacuję, że wlałem 950 cm3, piękną złotą czystą oliwę, a nie ten matowy szary szlam, który wyszedł.
No to musi być lepiej dla tych kawałków w ciemności!
 

Attachments

Right chaps & chappesses: The RDU got some Daz treatment today.


Now that must be better for those bits in the dark!
Myślałem, że jestem dość innowacyjny w modyfikacjach, ale to wygląda niesamowicie. Nie jestem pewien, czy chciałbym robić to, co zrobiłeś, chociaż jestem pewien wiercenia i gwintowania.

Dobrze wykonane i myślę, że na razie zostanę przy napędzie na 2 koła!
 
Pierwsze zdjęcie jest nieco mylące. Ostatecznie użyłem miękkiej podkładki miedzianej i dzisiaj rano nie użyłem oleju na napędzie.

Nie wiem, czy to efekt placebo, ale myślę, że jest ciszej z tyłu.

Gdybym robił to jeszcze raz, M8 x 1,25 z podkładką Dowty byłoby w porządku. M10 x 1,5 byłby moim zdaniem zbyt grubym gwintem. Jeśli nie możesz zrobić / dostać wtyczki do usuwania wotsit, mogę ją wysłać w kopercie bąbelkowej.
 
Szalony narciarzu, wykonałeś świetną robotę, następnym razem wymiana oleju będzie znacznie łatwiejsza, a największą zaletą tego otworu jest to, że całkowicie usuwasz olej i wszystkie stalowe szlamy wychodzą.
Dobrze zrobione!
 
owns 2014 Ford Kuga Titanium X Sport
Panowie, rzuciłem okiem na RDU dzisiejszego popołudnia.... I znalazłem coś, co może być korkiem spustowym, tuż nad miejscem, gdzie przebiega drążek stabilizatora (zdjęcie 1), a zdjęcie 2 to główny korek spustowy/wlewowy. Zastanawiam się tylko, do czego służy mniejszy korek torx.
 
Przydatny wątek, dzięki wszystkim współtwórcom.

Właśnie wymieniłem olej w PTU i tylnym dyferencjale. PTU wzięło około 500 ml TRIPLE QX EP 75w90. Tylny dyferencjał wziął 650 ml TRIPLE QX Fully Synthetic 75w140. Olej z PTU był dość brudny po 95 tys. milach i dużej ilości szlamu na korku spustowym. Spuściłem olej z dyferencjału, wiercąc obudowę jak powyżej i gwintując 8x1,25. Aby odkręcić korek wlewowy, również użyłem skróconego adaptera do wkrętarki udarowej 3/8". Zeszlifowałem go tak, aby miał 3/8" na całej długości, a następnie przytrzymałem go w miejscu małą szczypcami igłowymi podczas obracania kluczem płaskim 10 mm. Napełnianie obu było łatwe dzięki butelce z pompką o pojemności 1 litra.

Bob
 
Czytałem na polskim forum o tym dyferencjale. Są 2 sekcje, wszystkie wtyczki są do kół zębatych i łożysk, a olej można wymienić tylko w tej sekcji (około 1,1 litra oleju).

Sekcja sprzęgła jest uszczelniona i jedynym sposobem na wymianę oleju jest demontaż pokrywy i napełnianie olejem przez zawór odpowietrzający po ponownym zamontowaniu.

Kilka zdjęć wnętrza.
Podobnie jak u kilku osób tutaj, wydaje się, że istnieje zamieszanie między skrzynią rozdzielczą, rdu i dyferencjałem. Próbowałem dowiedzieć się, jaki płyn jest używany w pakiecie sprzęgła rdu, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji, oczywiście ze sprzęgłami będzie jakaś forma dodatku ciernego, a także smaru, ale nie mam pojęcia, co to jest. Jak na zdjęciach, nie ma spustu dla płynu sprzęgła, tylko rura odpowietrzająca na górze, co sprawia, że ​​jakikolwiek serwis jest problematyczny.
 
@robbie1003 Niestety, nie ma informacji o wymianie oleju w tylnym mechanizmie różnicowym, JTEKT, sekcji sprzęgła.

Wszystko, co zrobiliśmy, to wymiana oleju po stronie przekładni za pomocą tego samego korka wlewu do spuszczania oleju za pomocą pompy i napełniania strzykawką.

W MK2 nie ma już systemu Haldex, użyto JTEKT, gdzie nie ma możliwości wymiany oleju po stronie sprzęgła bez demontażu całego urządzenia.

PTU (power transfer unit) znajduje się z przodu obok skrzyni biegów i jest łatwe w serwisowaniu.
 
owns 2014 Ford Kuga Titanium X Sport
@robbie1003 Niestety nie ma informacji o wymianie oleju w tylnym mechanizmie różnicowym, JTEKT, sekcja sprzęgła.

Wszystko, co zrobiliśmy, to wymiana oleju po stronie przekładni za pomocą tego samego korka wlewu do spuszczania za pomocą pompy i napełniania strzykawką..

W MK2 nie ma już systemu Haldex, użyto JTEKT, gdzie nie można wymienić oleju po stronie sprzęgła bez demontażu całego zespołu.

PTU (power transfer unit) jest z przodu obok skrzyni biegów, co jest łatwe w serwisowaniu.
To właśnie mówię, wydaje się, że nie ma informacji o płynie w pakiecie sprzęgła i jestem w pełni świadomy, że w mk2 nie jest to haldex. Jeśli chodzi o wymiany oleju w transferze i tylnym dyferencjale, tak, są one stosunkowo łatwe. Wszystko, co dostaję od naszego działu technicznego w Fordzie, to to, że jednostki są uszczelnione na całe życie, co dla każdego mechanika starej szkoły, takiego jak ja, jest bzdurą.
 
Z wcześniejszego postu w wątku musisz usunąć dyferencjał i zdemontować zespół sprzęgła przed dostaniem się do oleju sprzęgła.

Jest to część niemożliwa do serwisowania, więc Ford nie będzie miał specyfikacji oleju, zastanawiam się, czy sam JTEKT udostępni specyfikację?
 
41 - 60 of 61 Posts