Ford Kuga Owners Club Forums banner

P24C6 (00) & P2FFC

3.5K views 12 replies 4 participants last post by  Timitfc  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Kontrolka silnika zapaliła się dzisiaj w naszym Kuga 1.5TDCI z 19 roku z przebiegiem 49,5 tys. mil. Kupiłem czytnik ODB (dzięki Amazon same day prime!!) który zwrócił następujące kody:

P24C6
P24C6(00)
P2FFC

Przeszukalem to forum i wydaje się, że jest to powiązane z DPF. Samochód przejechał tylko 3 tys. mil w ciągu ostatnich 12 miesięcy, z czego kilka weekendowych wycieczek po 500 mil, a reszta po mieście, maks. 20 mil na godzinę (dziękuję rządowi Walii!)

Czy ktoś wie, czy jest to rodzaj usterki, którą można usunąć za pomocą dodatków czyszczących itp., czy też jest to problem z uszkodzonym czujnikiem?

Uwaga: wydaje się, że nie ma żadnego braku mocy / nie jest w trybie awaryjnym itp.

Dzięki za wszelką pomoc / komentarze z góry!

Tim

Edycja: dodano obrazy
 
#4 ·
Po pierwsze, skaner, którego używasz, tak naprawdę nie jest zbyt dobry. Kody, które się wyświetlają, to kody generyczne, które mają wiele znaczeń.

Wszelkie problemy z dpf należy rozwiązywać szybko, ponieważ nie potrzeba wiele, aby go zablokować, a wtedy zaczynają się realne koszty.

Jak wyżej, wyczyść wszystkie kody błędów i przejedź się dobrze, a następnie ponownie spójrz na odczyty danych na żywo, aby sprawdzić, czy poziomy spadły. Jeśli nie spadły, musisz użyć lepszego urządzenia diagnostycznego, aby wyciągnąć kody błędów.
 
#6 ·
To kolejna puszka Pandory, kolego 🤣

Znasz się na laptopie, bo jeśli wyszukasz społeczność u góry dla forscan, możesz uzyskać znacznie lepszy odczyt diagnostyczny za bardzo małe pieniądze.

Spójrz, ponieważ wszystkie linki są tam, aby pomóc Ci skonfigurować oprogramowanie.
 
#8 ·
  • Like
Reactions: Timitfc
#10 ·
Dla MacBooka dostajesz tylko Forscan LITE, który nie jest pełną wersją, ale powinieneś być w stanie uruchomić maszynę wirtualną.
 
  • Like
Reactions: Timitfc and NigelB
#11 ·
Cześć wszystkim,

Mała aktualizacja, udało mi się uruchomić starego MacBooka Pro (z którym wydaje się działać pełny Forscan).

Wymazałem kody błędów, a następnie pojechałem na 30-minutową przejażdżkę autostradą, 2,5-3 tys. obrotów. Cieszę się, że mogę powiedzieć, że kontrolka się nie zapaliła i po ponownym odczytaniu kodów nadal jest wyłączona.

Dzięki za rady, trzymam kciuki, żeby tak zostało! :)

@smartguy69 - Czy istnieje 'ściąga' do włączania funkcji takich jak Auto Lock podczas jazdy i innych, które warto włączyć?!

Pozdrawiam
 
#12 ·
Cześć wszystkim,

Mała aktualizacja, udało mi się uruchomić starego MacBooka Pro (z którym wydaje się działać pełny Forscan).

Wymazałem kody błędów, a następnie pojechałem na 30-minutową przejażdżkę autostradą, 2,5-3 tys. obrotów. Cieszę się, że mogę powiedzieć, że kontrolka pozostała wyłączona i po ponownym odczytaniu kodów nadal jest wyłączona.

Dzięki za radę wszystkim, trzymam kciuki, żeby tak zostało! :)

@smartguy69 - Czy istnieje „ściąga” do włączania funkcji takich jak Auto Lock podczas jazdy i innych, które warto włączyć?!

Pozdrawiam
Nie potrzebujesz ściągi, ponieważ to, czego chcesz, jest w trybie inżynieryjnym w centralnej konfiguracji. Potrzebujesz licencji Forscan, aby wprowadzać jakiekolwiek zmiany i myślę, że musisz ją teraz kupić, 11,00 £.

Możesz wprowadzać zmiany w module BCM, ale jedynym problemem z wchodzeniem tam jest to, że bardzo łatwo zmienić niewłaściwy element. W centralnej konfiguracji, która jest BCMii, otrzymujesz listę opcji, które możesz po prostu włączyć lub wyłączyć. Nie myśl, że włączenie czegoś takiego jak automatyczne składanie lusterek spowoduje, że lusterka będą się automatycznie składać, ponieważ samochód najpierw potrzebuje automatycznie składanych lusterek. To samo dotyczy poziomu płynu do spryskiwaczy szyby. Nie działa to w przypadku samochodów, które nie mają spryskiwaczy reflektorów.

Aby uzyskać dostęp do centralnej konfiguracji, będzie trzeba załadować dodatkowy program ładujący (SBL) i do tego potrzebujesz połączenia z Internetem. Wszystko w samochodzie będzie migać, ale nie panikuj, to normalne.

Zastanawiałem się nad poprzednimi kodami, które miałeś. Samochód będzie wykonywał losowe kontrole, o ile wiem, pod kątem przyszłej regeneracji DPF. Jeśli to kryterium nie zostanie spełnione, może zapisać oczekujący kod lub możesz mieć wadliwy czujnik. Jeśli Twój czytnik OBD jest czytnikiem Bluetooth, możesz monitorować samochód za pomocą telefonu z aplikacją Forscan Lite lub Torque.