Ford Kuga Owners Club Forums banner

Kuga U1900 Can-communicatiebusfout.

7.5K views 7 replies 3 participants last post by  Juney  
#1 ·
Hallo mensen, na het ervaren van het gevreesde Engine Malfuction waarschuwingslampje dat vastzat op het dashboard van mijn 2010 Ford Kuga TDCI, heb ik het voertuig laten diagnosticeren en de foutcode U1900 - Can Communication Bus Fault verscheen. De uitlezing zei dat de fout intermitterend was en ik heb geen idee wat de fout kan zijn, aangezien de auto perfect rijdt. Ik heb onlangs het DPF laten verwijderen en opnieuw laten mappen, samen met een 50/50.

#2 ·
Wie de busfout heeft vastgesteld, zou de fout moeten kunnen vinden, maar het zal tijd kosten. Was de fout aanwezig in stilstand? Is deze kort na het verwijderen van het DPF verschenen?

#4 ·
Is de fout een verwachte consequentie van het verwijderen van het DPF of is dat onbekend?

#5 ·
Nee, het DPF is succesvol verwijderd en uit het voertuigsysteem opnieuw in kaart gebracht. Het is nog onbekend totdat ik het naar een auto-elektricien breng voor een nadere inspectie om te zien wat het probleem is. Het is gewoon verbijsterend om te bedenken wat het zou kunnen zijn, aangezien de auto perfect rijdt.

#6 ·
Als je automonteur Can*lyzer of iets dergelijks heeft, zou hij moeten kunnen vaststellen waar de communicatie mislukt.

#7 ·
Helaas leek de monteur die een diagnose aan mijn voertuig heeft gesteld, naar mijn mening niet erg deskundig te zijn, dus ik zal het in het weekend naar een auto-elektricien brengen voor een goede diagnose. Ik vroeg me gewoon af of iemand op deze site hetzelfde probleem heeft ervaren of advies heeft over wat het probleem zou kunnen zijn.