Ford Kuga Owners Club Forums banner

Hoe ver is het naar een tank?

11K views 13 replies 9 participants last post by  jahoo3  
#1 ·
In 2019 hoop ik een Euro-trip te maken in mijn 2 liter 150 pk diesel kuga en heb geprobeerd om ongeveer uit te rekenen welke afstand ik kan afleggen tussen het tanken door. Ik heb mijn Kuga nog niet lang genoeg of lange reizen gemaakt om een inschatting te maken. Ik moet vermelden dat we met z'n tweeën plus kampeerspullen zullen zijn. Zou iemand enig idee hebben welke afstand of MPG ik kan verwachten? Hartelijk dank bij voorbaat.

#4 ·
Mijn kuga mk2 180pk:
- conti sport contact 5 235/45/19 - 34 psi
- handgeschakelde versnellingsbak
- airconditioning aan
- 3 personen erin
- 600 mijl per volle tank / 40 mpg

100% snelweg
112 km/u met cruise control

owns 2014 Ford Kuga Titanium X Sport
#6 ·
Een tank van 60 liter bij 40 mpg geeft maximaal 530 mijl per tank - dit gaat ervan uit dat je rijdt tot de tank letterlijk leeg is. Je haalt op geen enkele manier 600 mijl bij 40 mpg.
Welke versie van 1.5EB heb je? Als het de 150 pk-versie is, hoeveel km (mijl) haal je dan uit een volle tank bij 75-80 mph? Ik vraag me ook af wat het verbruik is bij die snelheid - ik zit net onder de 8 l/100 km (of 35 UK MPG).

Bedankt bij voorbaat!

#7 ·
Ja, de handgeschakelde 150 pk. De MPG varieert afhankelijk van hoe er wordt gereden. In de stad zal het waarschijnlijk rond de 35 mpg doen, maar ik heb tot 46 mpg gezien op een lange rit. Het meeste dat ik uit één tank heb gehaald, is 510 mijl, maar meestal meer 420 mijl.

#8 · (Edited)
Welnu, zelfs de 420 mijl actieradius is eerlijk gezegd echt goed, voor een 1,6 ton benzine SUV (verre van mijn oude 1,6TDCI Focus MK2, die een -(-550 mijl-)- 680 actieradius had met een 53l tank xD). Ik sta op het punt om in november een reis van 950 mijl te maken met 3 personen in de auto, dus tot die tijd moet ik wat berekeningen maken.
Dank u voor de reactie! :D

#13 ·
Er zijn zoveel variabelen om in overweging te nemen bij het stellen van deze vraag. Brandstofkwaliteit, bandenmerk en -druk, rijstijl, omgevingsfactoren, weer etc. Je zou twee mensen dezelfde auto kunnen geven en elk verschillende resultaten krijgen. Ik zou de routes die je neemt controleren en van plan zijn om te tanken bij bepaalde benzinestations langs de route in plaats van je zorgen te maken over hoe ver. Ik zou waarschijnlijk een kilometerstand van 300 mijl tussen de tankbeurten gebruiken om een veiligheidsmarge te hebben om ervoor te zorgen dat je niet zonder komt te zitten.

#14 ·
Aan Nigel B. Ik heb vroeger verschillende dieselauto's gehad en ik ben er dol op, maar nu wordt het moeilijker om met dieselvoertuigen door de keuring te komen en er is meer om je zorgen over te maken, zoals het roetfilter... Mijn laatste auto was een Volvo V60 1.6 t4 benzine met 180 pk en het gemiddelde verbruik was helemaal niet slecht, dus besloot ik een benzine-SUV te nemen. Ik wist dat het verbruik slechter zou zijn, dus ik was erop voorbereid. Ik ben dol op mijn Kuga.