Ford Kuga Owners Club Forums banner

Niezawodność DPF

4.3K views 11 replies 5 participants last post by  Sttwoton  
#1 ·
Mam Kugę z silnikiem Diesla o pojemności 2 litrów z 2019 roku, a mój PCP wygasa w połowie przyszłego roku. Złożyłem zamówienie na nowy, ale spodziewam się go dopiero przyszłego lata.

Zastanawiam się, jak niezawodne są DPF-y, jeśli miałbym go zatrzymać? Zostałem oszukany w poprzednim samochodzie, Focusie z 2008 roku, który wymagał wymiany DPF po 6 latach, pomimo regularnych, długich podróży autostradowych. Kiedy szukałem w Google w tamtym czasie, był to duży problem w tym modelu i wiele osób było tak tym zmęczonych, że nawet usuwało DPF.

Czy DPF w Kudze ma taką samą konstrukcję?
 
#2 ·
DPF i sposób ich regeneracji przeszły długą drogę od czasu, gdy samochody musiały spełniać normę emisji Euro 4 w 2008 roku.

Jak w większości przypadków, niektórzy właściciele nie będą mieli żadnych problemów, podczas gdy inni będą je mieli. Mój samochód będzie miał 7 lat w marcu, mając przejechane 62 tys. km. Żadnych problemów z DPF i mój samochód wjeżdża na autostradę tylko raz, może dwa razy w roku. Większość moich przebiegów jest lokalna.
 
#3 · (Edited)
DPF w moim mondeo jest wciąż oryginalny i nigdy nie sprawiał żadnych problemów. System DPF Forda jest jednym z najlepszych, zwłaszcza w porównaniu z rywalami, którzy muszą używać płynu lub, co gorsza, wylewać olej napędowy do oleju silnikowego (ahem vauxhall!)

Z ciekawości, jaki silnik był w twoim focusie? Wcześniej nie słyszałem, żeby to był powszechny problem. Moja siostra ma 2010 mk2 1.6 TDCi i DPF w nim też jest w porządku.
 
#4 ·
Dzięki za odpowiedzi.

To był 1.6tdci. W tamtym czasie znalazłem kilka wątków na forum właścicieli Forda Focusa.

Mam nadzieję, że można zamieszczać linki.

Mój padł przy 70 000 milach, co wydawało się normalne. Wkrótce potem nastąpiła awaria turbosprężarki.


 
#5 · (Edited)
dzięki za odpowiedzi

To był 1.6tdci. W tamtym czasie znalazłem kilka wątków na forum właścicieli Forda Focusa.

Mam nadzieję, że można zamieszczać linki.

Mój padł przy 70 000 mil, co wydawało się normalne. Następnie nastąpiła awaria turbosprężarki.


Dzięki za to, właśnie przeczytałem, że Focus rzeczywiście używa płynu DPF, Mondeo nie (dlatego myślałem, że Ford nie używa płynu ze swoimi DPF).
Nie jestem pewien co do Kugi, jeden z chłopaków z dieslem Kugi będzie wiedział.

Przynajmniej do turbosprężarki w Focusie jest łatwy dostęp (jest z przodu silnika), w Mondeo to kompletna (wulgaryzm), ponieważ jest pochowana z tyłu silnika. Mój został wymieniony na początku tego roku przy przebiegu 115 000 mil.
Turbosprężarka często psuje się w 1.6TDCi z powodu gromadzenia się węgla w oleju (jest to dobrze znane w tym silniku), więc częste wymiany oleju są niezbędne.
 
#7 ·
Problemem jest zatkanie parownika paliwa, co uniemożliwi regenerację i spowoduje zapalenie się kontrolki.
Lepiej wymienić parownik niż mieć olej napędowy w misce olejowej i ryzykować uszkodzenie silnika z powodu podnoszącego się poziomu oleju. Chodzi o aktywną regenerację wprowadzoną przez parownik, o ile silnik jest gorący, będzie zadowalająco regenerował się przy niskich prędkościach w mieście.
 
  • Like
Reactions: Sttwoton