Ford Kuga Owners Club Forums banner

Cruise control, TPMS en Satnav

411 views 3 replies 3 participants last post by  Ron Do  
#1 ·
Ik heb nu een maand of twee de tijd gehad om de kleine dingen uit te zoeken die ik moet oplossen op mijn nieuw verworven 2016 Titanium X sport TDI 2.0. Ik heb op internet gezocht en veel suggesties geprobeerd die niet gewerkt hebben.
Ten eerste is er de cruise control. Hiermee kan ik de snelheid niet instellen. Is er een manier om te identificeren welk onderdeel ik moet controleren/vervangen? Schakelaars/sensoren?
Ten tweede is er het bandenspanningscontrolesysteem. Faalt na een minuut of zo. Moet ik deze vervangen door nieuwe 2562276 ventielsensoren of ergens anders kijken?
Ten derde is er de navigatie. Ik wil een modernere app gebruiken zoals Waze of Google Maps. Het lijkt erop dat dit kan door de kleine usb-poort in het dashboardkastje te vervangen. Blijkbaar herkent deze de nieuwe software. Ik wil het liefst voorkomen dat ik moet betalen voor een nieuwe display-eenheid.
Alle informatie wordt gewaardeerd.
Bedankt
Ron

#2 ·
@Ron Do Kun je je handtekening invullen met je kuga-gegevens, want dan weten andere leden op welke Kuga je advies vraagt, en het bespaart je dat je je steeds moet herhalen. Er is een stapsgewijze handleiding over hoe je je handtekening kunt toevoegen met je welkomstmail en de siteregels. Dank u

#4 ·
@Ron Do

Kun je je handtekening invullen met je Kuga-gegevens, want dit geeft andere leden een idee over welke Kuga je advies zoekt, en het bespaart je dat je jezelf de hele tijd hoeft te herhalen.

Er is een stapsgewijze handleiding over hoe je aan je handtekening kunt toevoegen met je welkomstmail samen met de siteregels.. Bedankt
Hoi Ross. Bedankt voor de boodschap. Details toegevoegd. Ron

#3 ·
Ten eerste is er de cruise control. Het laat me de snelheid niet instellen. Een manier om te identificeren welk element te controleren/vervangen? Schakelaars/sensoren?
Het zou kunnen dat de cc-schakelaar defect is of de klokveer. Zoek ook naar een Forscan-code voor de 'stuurwielmodule', zoals dtc b112b.

Ik heb ontdekt dat een goede openhandige klap of twee op de stuurkolom onder de cc-schakelaar hem aan het werken krijgt. Om de een of andere reden kan de mijne op warme dagen kuren vertonen.

• Like
Reactions: NigelB