Ford Kuga Owners Club Forums banner

Bateria nie ładuje się prawidłowo

20K views 21 replies 10 participants last post by  Ross J  
#1 ·
Ok - ok - wiem, że byliśmy tu już kilka razy - ale chciałbym zagłębić się trochę bardziej.

Zatem - rozładował mi się akumulator i wymieniłem go na nowy.

Nagle start-stop zaczyna działać i wszystko jest świetnie - po zresetowaniu BMS. (światła przeciwmgielne x5 + światła awaryjne x 5 - zobacz migającą kontrolkę akumulatora).

Potem, przez około trzy miesiące, start-stop nie działa, więc uczę się sprawdzać napięcie akumulatora. 11,6 V!!!

Więc biorę ładowarkę i ładuję do 13,8 - i resetuję BMS. Po krótkiej chwili mam ten sam problem - brak start-stop i niskie napięcie. (Rozumiem, że niektórzy nie lubią start-stop, ale ja robię szkolny kurs i chcę ograniczyć emisję spalin, gdy wysadzam małego Johnny'ego.)

Sprawdź napięcie na postoju i podczas jazdy - tak, ładuje. Ale potem znajduję sprytny sposób na zawsze sprawdzanie napięcia, przytrzymując Start i OK - i wybierając opcję Napięcie.

Teraz mogę zobaczyć, że napięcie w ruchu wynosi 11,8 - 12,2. A podczas zwalniania spada do 13,8. Widać więc, że BMS próbuje coś zrobić.

Zostało wspomniane, że jeśli wyłączysz BMS, to zawsze będzie ładował akumulator, ale może go przeładować.

Zastanawiam się więc, jaki rodzaj sygnału wejściowego do BMS powoduje, że myśli on, że nie powinien ładować.

Ktoś wspomniał o przestrzeganiu limitów emisji - co wydaje się rozsądne

Czy jest możliwe, że emisja spalin z silnika nie jest dobra lub jeden z czujników wymaga wymiany.

Czy moim następnym krokiem jest zabranie go do Forda - czy to kosztowny błąd?
 
#2 ·
Start-stop jest bardzo czuły i przestanie działać, gdy spadek napięcia będzie pomijalny. O ile wiem, nie resetuje się BMS po ładowaniu, tylko po wymianie, a krótkie przejazdy wahadłowe nie utrzymują w pełni naładowanego akumulatora. Kilka razy doładowywałem swój akumulator podczas blokady, aby go utrzymać.
Mój SS może być również bardzo zawodny, zwłaszcza w mroźne poranki, kiedy zwykle włączasz większość rzeczy w samochodzie (podgrzewane szyby, siedzenia, ogrzewanie), ale po porządnej jeździe wszystko znowu jest w porządku.
 
  • Like
Reactions: Fillco
#3 ·
Funkcja start-stop nie zawsze działa, zależy to od kilku czynników.
AUTO START-STOP: OGRANICZENIA UŻYTKOWANIA
Zarówno w przypadku manualnej, jak i automatycznej skrzyni biegów silnik może się nie zatrzymać w pewnych warunkach, na przykład:

  • Niska temperatura robocza silnika.

  • Aby utrzymać klimat we wnętrzu.

  • Poziom naładowania akumulatora jest niski.

  • Temperatura zewnętrzna jest zbyt niska lub zbyt wysoka.

  • Otwarcie drzwi kierowcy podczas jazdy.

  • Ogrzewana przednia szyba jest włączona.

  • Podczas regeneracji filtra cząstek stałych silnika Diesla.
Tylko w przypadku automatycznej skrzyni biegów:

  • Gdy pas bezpieczeństwa kierowcy jest niezapięty.

  • Kąt skrętu jest większy niż 90 stopni.

  • Skrzynia biegów jest w trybie sportowym (S) lub manualnym (M).

Zarówno w przypadku manualnej, jak i automatycznej skrzyni biegów silnik może uruchomić się ponownie w pewnych warunkach, na przykład:

  • Aby utrzymać klimat we wnętrzu, na przykład klimatyzację.

  • Poziom naładowania akumulatora jest niski.

  • Ogrzewana przednia szyba jest włączona.

  • Twój pojazd zaczyna toczyć się w dół w pozycji neutralnej.
Tylko w przypadku automatycznej skrzyni biegów:

  • Gdy pas bezpieczeństwa kierowcy jest niezapięty.

  • Drzwi kierowcy są otwarte podczas jazdy.

  • Skrzynia biegów jest przełączona w tryb sportowy (S) lub manualny (M)

Uwaga: Jeśli system wykryje usterkę, wyłącza się. Jeśli pozostaje nieaktywny po cyklu zapłonu, zleć sprawdzenie pojazdu autoryzowanemu dealerowi.
Uwaga: System może nie działać, jeśli pozostawisz podłączone obciążenia elektryczne przy wyłączonym zapłonie, ponieważ spowoduje to rozładowanie akumulatora.
Uwaga: W przypadku pojazdów z funkcją auto-start-stop wymagania dotyczące akumulatora są inne. Wymień go na taki sam, o identycznej specyfikacji jak oryginalny.

Dodatkowe informacje
Korzystanie z funkcji Auto Start-Stop
Wyłączanie funkcji Auto Start-Stop
 
  • Like
Reactions: Qixil
#4 ·
Napięcia w naszych samochodach wynoszą od (12,00 - 12,30 V)
Poniżej 12 V SS przestanie działać. W każdym razie mój w pełni naładowany akumulator pokazuje 12,2 V, raz widziałem 12,3 V rano.

Próbowałem naładować akumulator za pomocą dobrej ładowarki, bez żadnej poprawy w wyższym napięciu w nocy.

Próbowałem również wyjąć bezpiecznik BMS F22 pod maską. Akumulator był więc cały czas ładowany. Ale napięcia są dokładnie takie same, około 12,3 V (bez bezpiecznika F22 system fSS nie działa).

Możesz zresetować BMS za pomocą sekwencji przycisków, ale polecam również sprawdzić tę zmianę w Forscan. Ale ten system może rozpoznać nowy akumulator i sam zresetować zegar BMS. Tam możesz również sprawdzić, jak system ładuje Twój akumulator.
Jeśli nie masz interfejsu, najlepszym zakupem jest: ObdLink EX również do programowania.

1. Jeździsz na zbyt krótkich dystansach, aby wystarczająco naładować akumulator.
2. Możesz mieć problem elektryczny. (Mam na myśli coś, co "kradnie" prąd w nocy). Może to być na przykład; moduł Bluetooth sync1...
3. Masz zły lub uszkodzony akumulator.
4. Alternator lub coś z ładowaniem nie działa prawidłowo.
 
owns 2014 Ford Kuga Titanium X Sport
#16 ·
Możesz zresetować BMS za pomocą sekwencji przycisków, ale polecam również sprawdzić tę zmianę w Forscan. Ale ten system może rozpoznać nową baterię i sam zresetować zegar BMS. Tam również możesz sprawdzić, jak system ładuje twoją baterię.
Jeśli nie masz interfejsu, najlepszym zakupem jest: ObdLink EX również do programowania.
Tak - niedawno nie bawiłem się w forscan - ale pamiętam, że była rozwijana opcja baterii. Może rzucę okiem.
 
#5 ·
Więc teraz widać napięcie podczas ruchu 11,8 - 12,2. A podczas zwalniania spada do 13,8. Widać więc, że BMS próbuje coś zrobić.
Musisz zlecić sprawdzenie samochodu, aby sprawdzić, czy system ładowania działa tak, jak powinien. Ostatecznie, z nowym akumulatorem, masz albo pasożytniczy drenaż, albo wadliwy system ładowania. BMS utrudnia po prostu monitorowanie napięcia i zrozumienie tego, chociaż 11,8 V w ruchu wydaje się zbyt niskie.
 
#7 ·
Mówisz, że zmieniłeś baterię, co kupiłeś?
Mam nadzieję, że nie taką, która ryczy w dżungli, jeśli wiesz, co mam na myśli.
 
  • Like
Reactions: MaoVi
#10 ·
To byłby właściwy akumulator i nie widziałem nikogo, kto krytykowałby akumulatory Halfords. Miałem nowy akumulator, który zepsuł się w krótkim czasie. Jednak doszło do tego, że pewnego ranka nie uruchomił samochodu. Jak powiedział @MaoVi, nigdy nie zobaczysz, żeby pokazywał więcej niż 12,3 V jako napięcie akumulatora.

System ładowania w samochodzie działa tak, że jeśli akumulator nie wymaga ładowania, tzn. ma 12,3 V, prąd jest przesyłany gdzie indziej. Nie jest w niego cały czas pompowane stałe 14 woltów.

Martwi mnie to, że twój akumulator pokazywał tylko 11,6 V. Mój spada do tego poziomu tylko wtedy, gdy postoi przez jakiś czas, a mój akumulator ma może 3 lub 4 lata.

Czy zostawiasz coś podłączone do którejś z 3 zapalniczek, ponieważ są one stale pod napięciem?
 
  • Like
Reactions: Qixil
#11 ·
Spróbuj jeździć z włączonymi światłami i sprawdź, czy to zwiększy prędkość ładowania.

Inteligentne sterowanie alternatorem ma na celu zapewnienie akumulatorowi tylko tyle energii, aby przetrwał, i wtryskiwanie jak największej ilości energii podczas hamowania silnikiem (jak widziałeś).

Słaby system zwiększający mpg ze szkodą dla akumulatora imho.
 
#13 ·
(Rozumiem, że niektórzy nie lubią start-stop, ale ja jeżdżę do szkoły i chcę ograniczyć emisję spalin, gdy wysadzam małego Johnny'ego.)
Nie zapominaj o zasobach i emisjach związanych z produkcją akumulatora. Zastępowanie ich przedwcześnie jest moim zdaniem fałszywą oszczędnością.
 
#14 ·
Ujmując to sprawiedliwie, systemy BMS służą do wydłużania żywotności akumulatorów 12 V poprzez lepszą kontrolę systemów ładowania. Dotyczy to zwłaszcza akumulatorów AGM, gdzie prymitywne metody ładowania skracają żywotność akumulatora. OP już wymienił akumulator - jeśli ulega awarii po 3 miesiącach, sprowadza się to albo do pasożytniczego poboru prądu, albo do słabej kontroli ładowania ze strony uszkodzonego alternatora / BMS. Normalny akumulator kwasowo-ołowiowy 12 V ma napięcie 12,6 V po pełnym naładowaniu, akumulator AGM nieco więcej, około 12,8 V. Nie zapomnij, że mierząc akumulator podłączony do pojazdu, zanim otworzysz maskę / bagażnik, samochód się 'obudził', co spowoduje spadek napięcia. Aby go prawidłowo zmierzyć, musisz go odłączyć. Tak czy inaczej, istnieje procedura testowa, którą Ford może wykonać w celu zidentyfikowania wszelkich problemów w układzie ładowania.
 
#18 ·
Z tego, co widzę, EFB zostało zaprojektowane tak, aby radzić sobie z okropną strategią ładowania.
Bardziej dla wymagań systemu Stop/Start. Mój przyszedł z normalnym, bezobsługowym akumulatorem, ponieważ nie ma funkcji stop/start.

Zwykły akumulator kwasowo-ołowiowy 12 V ma napięcie 12,6 V po pełnym naładowaniu, akumulator AGM nieco więcej, około 12,8 V. Nie zapomnij, że po otwarciu maski/bagażnika samochód "obudził się", co nieco obniży napięcie. Aby go prawidłowo zmierzyć, musisz go odłączyć.
Te napięcia nie są zbyt przydatne do sprawdzania akumulatora podłączonego do pojazdu. Akumulator należy również pozostawić (po pełnym naładowaniu), aby umożliwić stabilizację napięcia. Test obciążeniowy byłby lepszy.
 
#20 ·
@murcod - Czy masz na myśli test obciążeniowy za pomocą jednego z tych urządzeń? Tego używał mój elektryk do testowania akumulatorów. Nie jestem pewien, czy nadają się do EFB i AGM, ale jest napisane, że są w porządku do użytku ze wszystkimi 12-woltowymi akumulatorami samochodowymi.

To staromodny projekt i bez wątpienia został zastąpiony czymś, co wygląda bardziej nowocześnie, ale to pamiętam, że było używane.

Wiem, że mieliśmy pewne problemy z pasożytniczym poborem prądu w Kuga, ale zawsze mnie zadziwia, gdy ktoś, kto ma rozładowany akumulator, wydaje się myśleć, że to cokolwiek INNEGO niż akumulator.

6841
 
#22 ·
@jamie.pursey999 Dlaczego nie przedstawisz się w sekcji dla nowych członków i nie umieścisz danych swojego Kugi w podpisie, zgodnie z prośbą zawartą w wiadomości powitalnej👍